Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Strengthening relationships in the value network through coordination activities of pre-production stages
Autoři: Branská Lenka
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Business and Management
Název nakladatele: VGTU Publishing House Technika
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 957-965
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Posilování vztahů v hodnotové síti prostřednictvím koordinace aktivit v předvýrobních etapách V současném tržním prostředí jsou obvykle úspěšnější firmy, které usilují o vytváření hodnoty nejen pro vlastní odběratele, ale společně se svými partnery vytvářejí hodnotovou síť. V rámci hodnotové sítě do-chází ke spolupráci v různých oblastech. Jednou z nejvýznamnějších oblastí spolupráce je dodávání produktů konečným zákazníkům. Nejde však jen to, koordinovat prodejní, výrobní a nákupní operace při prodejích již zavedeného produktu, tzn. takticko-operativní management těchto činností. Ke koordinaci musí dojít také v procesu návrhu produktu a návrhu výrobních (či dokonce celých logistic-kých) systémů. Pouze v takovém případě dokáží partneři v hodnotové síti maximálně zkrátit čas, v němž vytvoří zákazníkům možnost nákupu potřebných produktů a doprovodných služeb. Příspěvek se zabývá tím, jak modifikovat výzkumné a vývojové activity v podniku, který se stává součástí hodnotové sítě. Hodnotová síť; výzkum a vývoj; výroba; integrace.
eng Strengthening relationships in the value network through coordination activities of pre-production stages In the current market environment, more successful are usually the companies that seek to create values not only for their own customers, but together with their partners they create a value network. Within the value network there is cooperation in various fields. One of the most important areas of cooperation is delivering products to end customers. But it is not only about coordinating sales, manufacturing and purchasing operations on sales of an established product, i.e. tactical and operational management of these activities. The coordination must also occur in the process of designing the product and the produc-tion (or even entire logistics) systems. Only then can the value network partners shorten the time as much as possible in which they provide customers with an opportunity to purchase needed products and accompanying services. This paper looks at how to modify the research and development activities in the company that becomes part of the value network. Value network; research; development; production; integration.