Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods
Autoři: Vlčková Vladimíra | Paták Michal | Lošťáková Hana
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Recent Researches in Applied Economics and Management, Vol. I - Business Administration and Financial Management
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 308-314
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Minimalizace efektu biče - strategický užitek v hodnotové síti rychloobrátkového chemického zboží Integrace jednotlivých subjektů v hodnotové síti od výrobců a jejich dodavatelů až po konečné spotřebitele a dalších stakeholderů vede k růstu synergických efektů vedoucích k významnému růstu výkonnosti a konkurenceschopnosti podniků. Podniky by měly proto věnovat pozornost také posilování dlouhodobých vztahů a posilování hodnoty s partnery v celé hodnotové síti. Znamená to uplatňování takových nástrojů a způsobů péče o trh, které zvyšují loajalitu zákazníků a prohlubují a posilují dlouhodobé vztahy výrobců s nimi. Jedním z těchto strategických užitků by mohla být minimalizace nežádoucího efektu biče. Příspěvěk se proto zabává výskytem efektu biče a možnostmi jeho minimalizace. Na základě analýzy a zhodnocení časových řad prodejů výrobce rychloobrátkového zboží jsou zde popsány a identifikovány důvody nespolehlivé předpovědi a ukázány negativní vlivy této nespolehlivé předpovědi na hodnotu pro zákazníka. V závěru jsou navrženy možné způsoby minimalizace efektu biče v tomto suply chain. Bullwip Effect; strategické užitky pro zákazníky; hodnotová síť; dlouhodobé vztahy se zákazníky; časové řady prodejů; rychloobrátkové zboží; spotřební trh; chemické zboží.
eng Minimizing the Bullwhip Effect - Strategic Benefit in Value Network of Fast Moving Chemical Goods Integration of individual entities in the value network leads to a growth in synergic effects leading to an important increase in the efficiency and competitiveness of enterprises. Therefore, companies should pay their attention to strengthening long-term relationships and strengthening the value with the partners in the whole value network. It means application of such strategic benefits for customers that increase the customers? loyalty and deepen and strengthen long term relationships between manufacturers and them. One of these strategic benefits includes minimization of the undesirable Bullwhip Effect. That is why this paper deals with the occurrence of the Bullwhip Effect and the possibilities of its suppression. The reasons for unreliable forecasts are described and identified on the basis of the analysis and assessment of time series of fast moving goods manufacturer?s sales and shown their negative effects on the value for customers. In conclusion are proposed the possible ways of minimizing the Bullwhip Effect within this supply chain. Bullwip Effect; strategic benefits for customers; value network; long-term relationships; time series of sales; fast moving goods; consumer markets; chemical goods.