Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation
Autoři: Pecinová Zuzana | Lošťáková Hana | Branská Lenka
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Conference METAL 2013 Proceedings 22nd International Conference on Metallurgy and Materials METAL 2013
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 2006-2012
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Bariéry rozvoje spolupráce v hodnotových sítích s nízkou úrovní spolupráce V současném vysoce konkurenčním tržním prostředí se dnes již jeví jako nedostatečné, aby podnik usiloval o prohlubování a upevňování vztahů pouze s přímými odběrateli. Stále zřetelněji se projevuje, že vyšších efektů lze dosáhnout zapojením do hodnotové sítě a rozvojem spolupráci s dalšími subjekty této sítě s cílem poskytovat vyšší hodnotu konečnému zákazníkovi. Nicméně, tento způsob myšlení není v českých průmyslových podnicích (a to ani metalurgických či chemicko-technologických) prozatím uplatňován uspokojivým způsobem. Článek uvádí výsledky primárních kvalitativních výzkumů zaměřených na postižení současné podoby a způsobu spolupráce ve vybraných hodnotových sítích. V příspěvku je nejprve zachycena podoba a současný způsob fungování vybraných hodnotových sítí a následně jsou specifikovány bariéry dalšího rozvoje spolupráce v těchto sítích. Výsledky výzkumu se promítají do návrhu doporučení pro zlepšení. Navrhovaná zlepšení by měla přispět k vyšší propojenosti subjektů a procesů hodnotové sítě a koordinovanému řízení tvorby hodnoty pro bezprostřední odběratele i zákazníky těchto odběratelů. Navrhovaná doporučení jsou obecně využitelná, a to i v sítích, jejichž účastníky jsou podniky metalurgického i chemického průmyslu Hodnotová síť; strategie hodnotových sítí; subjekty hodnotové sítě; spolupráce.
eng Barriers to the Development of Cooperation in Value Networks with a Low Level of Cooperation In today's highly competitive market environment it now appears insufficient for a firm to endeavour to deepen and strengthen relations with direct customers only. It is increasingly clear that the higher effects can be achieved by engaging in value networks and by developing cooperation with other entities of the network in order to provide greater value to the end customer. However, this way of thinking has not been satisfactorily implemented in Czech industrial enterprises (including metallurgical and chemical ones) yet. The paper presents results of primary qualitative researches focused on capturing the present form and the way of cooperation in selected value networks. The paper first presents the form and current mode of operation of selected value networks, and subsequently barriers are specified for further development of cooperation in these networks. The research results are reflected in the draft recommendations for improvement. The proposed improvements should contribute to higher connectivity of entities and processes in the value network and to coordinated value creation management for all customers in the network. The proposed recommendations are generally usable, even in networks involving enterprises of metallurgical and chemical industries. Value network; value network strategy; subjects of value network; cooperation.