Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Promotional Indices Application in Business Forecasting of Promotion Events
Autoři: Paták Michal | Vlčková Vladimíra
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Recent Advances in Business Management and Marketing
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 128-133
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Aplikace promočních indexů při podnikovém předpovídání prodejů v období promočních akcí Realizace promocí je jedním z hlavních důvodů nízké přesnosti podnikových předpovědí, a proto ve výrobních podnicích představuje předpovídání prodejů v období promočních akcí klíčovou součást plánování prodejů. Výrobní podniky, které se mohou spoléhat pouze na omezený zdroj informací o účinnosti promocí na své prodeje, nemají mnoho možností, jak předpovídat prodeje během promocí. Tento článek se proto zabývá možnostmi předpovídání prodejů v období promočních akcí, vycházejícího z analýzy časových řad prodejů, které byly realizovány výrobními podniky u distribučních mezičlánků. Na základě výzkumů v podnicích chemického a potravinářského průmyslu je v článku navržen předpovědní model založený na promočních indexech a možnosti jeho využití, které mohou přinést zpřesnění podnikových předpovědí. Podnikové předpovídání; předpovídání poptávky; plánování prodejů; předpovídání prodejů v období promočních akcí; promoční indexy; promoční akce.
eng Promotional Indices Application in Business Forecasting of Promotion Events Implementation of promotional events is one of the main reasons why the accuracy of business forecasts is so low, and so promotional forecasting represents in production companies a key part of demand planning. Production companies, which can only rely on a limited source of information about the effects of promotion events on their sales, do not have many possibilities of how to forecast sales during a promotion event. That is why this paper deals with the possibilities of promotional forecasting based on the analysis of sales time series implemented by production companies with distribution intermediaries. On the basis of the research in the chemical and food industry enterprises, the paper proposes a forecasting model based on promotional indices and the possibilities of its utilization, which could bring improvements in the accuracy of business forecasting. Business forecasting; demand forecasting; demand planning; promotional forecasting; promotional indices; promotion event.