Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sales Structure and Its Impact on the Accuracy of Short-term Sales Forecasting in Manufacturing Companies
Autoři: Paták Michal | Vlčková Vladimíra
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 335-344
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Struktura prodejů a její vliv na přesnost krátkodobého předpovídání prodejů ve výrobních podnicích Článek se zabývá problematikou hierarchického předpovídání prodejů ve výrobním podniku a zaměřuje se na specifika těch podniků, jejichž zákazníky jsou především prostředníci prodeje na spotřebních trzích. V článku byly navrženy hierarchické předpovědní modely a byla stanovena jejich přesnost při krátkodobém předpovídání prodejů ve vybraném podniku chemického průmyslu. Prostřednictvím analýzy přesnosti předpovědních modelů byl studován vliv agregace prodejů na přesnost předpovědních metod exponenciálního vyrovnávání. Přesnost předpovídání; hierarchické předpovídání; struktura prodejů; krátkodobé předpovídání prodejů.
eng Sales Structure and Its Impact on the Accuracy of Short-term Sales Forecasting in Manufacturing Companies The article deals with the issue of the hierarchical sales forecasting in manufacturing companies and focuses on the specifics of those companies whose customers are mainly intermediaries operating on B2C markets. The article proposes a hierarchical forecasting models while determining their accuracy in short-term sales forecasting in a selected company of chemical industry. Through the forecasting model accuracy analysis, the impact of aggregation level of sales on the forecasting accuracy was studied. Forecasting accuracy; hierarchical forecasting; sales structure; short-term sales forecasting.