Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Customer Involvement in the Innovation Process in a Company Providing Telecommunications Services
Autoři: Kovaříková Pavla | Branská Lenka
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Recent Advances in Business Management and Marketing
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 152-158
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zapojení zákazníka do inovačního procesu podniku poskytujícího telekomunikační služby Pro trvalý úspěch podniku, který působí v oblasti telekomunikací, je důležité neustále inovovat nabídku služeb pro jednotlivé zákaznické segmenty případně až individuální zákazníky. Cílem inovačního procesu takového podniku musí být tvorba vyšší hodnoty poskytované zákazníkům, a to jak z pohledu předchozí nabídky, tak z pohledu nabídky konkurence. Pro dosažení tohoto cíle je však žádoucí zapojení zákazníka do inovačního procesu tak, aby se stal spolutvůrcem hodnoty, která mu bude v bezprostřední budoucnosti poskytována. Toto vtahování zákazníků do inovačního procesu je obvykle jednodušší u individualizovaných zákazníků, kteří nakupují velký objem služeb. Obtížné je zapojení velkého počtu drobných zákazníků opakovaně nakupujících služby v omezeném rozsahu. V případě těchto zákazníků je třeba vytvořit v podniku mechanismus pro zjišťování jejich přání a požadavků, zpracování těchto informací, a jejich předání dalším pracovníkům podniku tak, aby inovační proces proběhl žádoucím způsobem. Článek se zabývá inovačním procesem v podniku poskytujícím telekomunikační služby a způsoby zapojení zákazníků do tohoto procesu. Hodnota pro zákazníka; inovační proces; výzkum a vývoj; zapojení zákazníka; systém managementu kvality.
eng Customer Involvement in the Innovation Process in a Company Providing Telecommunications Services For sustained success of a company operating in the field of telecommunications, it is important to constantly innovate service offerings to individual customer segments, possibly up to individual customers. The aim of the innovation process in such a company has to be creating greater value provided to customers, both in terms of the previous offer, in terms of the competitors' offer. To achieve this goal, it is desirable to involve customers in the innovation process so as to make them co-creators of the value, which will be provided to them in the immediate future. Pulling customers into the innovation process is usually easier with personalized customers who purchase a large volume of services. It is difficult to involve a large number of small customers repeatedly purchasing limited services. For these customers, the company needs to create mechanism to identify their needs and requirements, process this information and hand on it to other workers in the company so that the innovative process takes place in a desirable manner. The article deals with the innovation process in a company providing telecommunications services, and with ways to involve customers in the process. Customer value; innovation process; new service development; customer involvement; customer feedback; quality management system.