Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies
Autoři: Lošťáková Hana | Pecinová Zuzana | Horáková Věra
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Recent Researches in Business Administration, Product Design and Marketing
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Stevens Point
Strana od-do: 11-20
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prospěšnost forem informační podpory OTC léků z pohledu klientů kamenných lékáren Zavádění kteréhokoli nového produktu a jeho prodej, volně prodejné (OTC) léky nevyjímaje, je třeba podpořit vhodně volenou informační podporou, cíleným poradenstvím a účinnou kampaní marketingové komunikace. Při tom je třeba respektovat legislativní úpravu marketingové komunikace pro danou kategorii produktů a to, nakolik kupující tohoto produktu ovlivní při nákupu různé formy a nástroje komunikačního působení. Tento článek nejdříve charakterizuje omezení komunikačního působení dané legislativní úpravou marketingové komunikace OTC léků v České republice a vymezuje formy informační podpory, vhodné pro tuto kategorii produktů. Dále shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu mezi klienty kamenných lékáren v České republice, zaměřený na vnímání prospěšnosti různých forem informační podpory, zejména poradenství. Zavádění farmaceutických produktů na trh; legislativní omezení marketingové komunikace a OTC léky; formy informační podpory OTC léků; přínosy forem informační podpory pro klienty kamenných lékáren.
eng Beneficial Effects of Forms of Information Support to OTC Drugs from the Perspective of Clients of Brick-and-Mortar Pharmacies Launch of any new product and its sale, including over-the-counter (OTC) drugs, should be supported with a suitably chosen information support, targeted counselling and effective marketing communication campaigns. In doing so, it is necessary to respect the legal regulation of marketing communications for the product category and the extent to which purchasers of this product will be affected in purchasing by various forms and tools of communication activities. This article first describes the constraints of communication activities given by legislative regulation on marketing communications of OTC drugs in the Czech Republic and defines forms of information support, suitable for this category of products. It then summarizes results of quantitative research among clients of brick-and-mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of the benefits of various forms of information support, counselling in particular. Pharmaceutical product launch; legislative restrictions on marketing communications and OTC drugs; forms of information support to OTC drugs; beneficial effects of forms of information support among clients of brick-and-mortar pharmacies.