Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

THE ATTRIBUTES OF INTERCONNECTION BETWEEN A CHEMICAL ENTERPRISE AND ITS CUSTOMERS AND THEIR IMPORTANCE FOR STRENGTHENING MUTUAL RELATIONS IN THE VALUE NETWORK.
Autoři: Lošťáková Hana | Pecinová Zuzana | Stejskalová Iva
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CCL 2013: Carpathian Logistics Congress 2013 - Congress Proceedings.
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 709-723
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze ATRIBUTY PROVÁZANOSTI CHEMICKÉHO PODNIKU S ODBĚRATELI A JEJICH VÝZNAM PRO POSILOVÁNÍ VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ V HODNOTOVÉ SÍTI. Posilování vztahů se zákazníky pri obchodování s chemickými produkty vyžaduje rozvinout celou řadu oblastí spolupráce a vzájemné harmonizace procesů a činností mezi výrobci a zpracovateli, resp. uživateli těchto produktů tak, aby to vedlo k jejich hlubší provázanosti, vyšsí konkurenceschopnosti a vyšší efektivnosti procesů výroby, distribuce a užití produktů. Článek nejprve diskutuje jednotlivé oblasti vzájemné spolupráce, sdílení informací, vytváření společných koncepcí a postupů a vzájemnému přizpůsobení se výrobců, distributorů a zpracovatelů v celé hodnotové síti. Dále shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu vnímání prospěšnosti a skutečné úrovně těchto atributů provázanosti podniku s odběrateli, z pohledu manažerů chemických výrobních podniků, přicházejících do kontaktu s odběrateli a podílejících se na vytváření nabídky a zvyšování hodnoty pro ně. Přestože propojení subjektů hodnotových sítí je manažery chemických podniků vnímáno pro posilování vztahů s odběrateli chemických produků jako velmi důležité a prospěšné, jeho skutečná úroveň v řadě aspektů neodpovídá jejich významu pro růst výkonnosti a efektivitu subjektů hodnotových sítí, zejména výrobců, distributor a odběratelů, a je zatím nižší. Hodnotová síť; vztahy se zákazníky; prospěšnost a skutečná úroveň atributů provázanosti podniku se zákazníky.
eng THE ATTRIBUTES OF INTERCONNECTION BETWEEN A CHEMICAL ENTERPRISE AND ITS CUSTOMERS AND THEIR IMPORTANCE FOR STRENGTHENING MUTUAL RELATIONS IN THE VALUE NETWORK. To strengthen the customer relations when dealing with chemical products, it is necessary to develop a number of areas of cooperation and mutual harmonization of processes and activities between producers and manufacturers, or users of these products so that it leads to their deeper interconnection, better competitiveness and higher effectiveness of production processes, distribution and utilization of the products. At first, the paper discusses individual areas of mutual cooperation, sharing information, creation of common concepts and procedures, and mutual adaptation of producers, distributors and processors in the entire value network. Next, it summarizes the outcomes of the quantitative research into the perception of the beneficial effect and the actual level of these attributes of the enterprise-customer interconnection from the point of view of managers in chemical production enterprises who come into contact with the customers and who participate in making offers and increasing the value for them. Although the interconnection of the value network entities is perceived by chemical enterprise managers as essential and beneficial for strengthening the relations with the purchasers of chemical products, its actual level in a number of aspects does not correspond with their importance for an increase in the efficiency and effectiveness of the value network entities, particularly the producers, distributors and customers, and it is still lower. Value network; relations with customers; beneficial effect and actual level of the attributes of interconnection between an chemical enterprise and its customers.