Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools
Autoři: Paták Michal | Lošťáková Hana | Čurdová Markéta | Vlčková Vladimíra
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: 552-562
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Segmentace zákazníků internetových lékáren založená na vnímané důležitosti nástrojů podpory retence Zvyšování retence a loajality zákazníků na internetu je v současné době nedostatečně prozkoumanou oblastí v literatuře. Sílící intenzita konkurenčního prostředí v e-business vyžaduje změnu práce s trhem při prodeji prostřednictvím e-shopů, a to s ohledem na složky nabídky a přitažlivost různých forem pobídek k opakování nákupu. Z oblasti budování dlouhodobých vztahů se zákazníky na internetu se tato studie zaměřuje na možnosti segmentace zákazníků na základě vnímané důležitosti nástrojů podpory retence v e-shopech, což je nezbytným předpokladem pro diferencované řízení vztahů se zákazníky v oblasti budování loajality zákazníků. Součástí článku je primární výzkum mezi klienty internetové lékárny se zaměřením na vnímání důležitosti nástrojů podpory retence. Na základě odhalených faktorů, které podněcují zákazníky k opakovaným nákupům v e-shopu, je trh těchto zákazníků segmentován a jsou sestaveny profily identifikovaných segmentů. Segmentace zákazníků; retence zákazníků; loajalita zákazníků; Customer Relationship Management; E-Commerce
eng The E-Pharmacy Customer Segmentation Based on the Perceived Importance of the Retention Support Tools The issue of increasing the e-customer retention and loyalty is now an insufficiently explored area in the literature. The more and more severe competitive environment in the e-business requires a change in the way of working with the market in selling through e-shops, taking account of the supply components and the attractiveness of various forms of incentives to repeat purchase. Within the framework of building long-term relationships with e-customers, our study focuses on the possibilities of customer segmentation based on the perceived importance of the retention support tools used by e-shops, which is an essential prerequisite for differentiated customer relationship management in the area of building the customer loyalty. The paper includes the primary survey performed among the e-pharmacy clients focusing on the perception of the importance of the retention support tools. On the basis of the discovered factors encouraging the customers to buy from the e-shop repeatedly, the market of these customers has been segmented and the profiles of the identified segments have been compiled. Customer Segmentation; Customer Retention; Customer Loyalty; Customer Relationship Management; E-Commerce