Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies
Autoři: Lošťáková Hana | Horáková Věra
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: 576-589
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prospěšnost nástrojů podpory retence a loajality při nákupu OTC léků z pohledu klientů kamenných lékáren Tvrdá konkurence na trhu OTC léků nutí výrobce a prodejce těchto léků, zejména kamenné lékárny, hledat nástroje pro zvýšení retence a loajality svých klientů. Lékárny dosud hojně používaly k přitažení zákazníků různé formy krátkodobé podpory prodeje, ovšem ty postupně ztrácejí na účinnosti a lékárny jsou nuceny začít používat pro podporu retence a loajality svých klientů nástroje jiné. Tento článek nejdříve vymezuje formy podpory retence, vhodné pro OTC léky a shrnuje výsledky kvantitativního výzkumu mezi klienty kamenných lékáren v České republice, zaměřený na vnímání přitažlivosti různých forem podpory retence a loajality z jejich pohledu. Retence zákazníků; loajalita zákazníků; formy posilování retence a loajality zákazníků; OTC léky; kamenné lékárny
eng Usefulness of Tools to Enhance Retention and Loyalty in Purchasing OTC Drugs from the Perspective of Clients of B&M Pharmacies The fierce competition in the over the counter (OTC) drugs market is forcing manufacturers and sellers of these drugs, particularly brick and mortar pharmacies, to search for tools to increase retention and loyalty of their clients. So far, pharmacies have widely used various forms of short-term sales promotion to attract customers, but these are gradually losing their effectiveness and pharmacies are forced to start using other tools to support the retention and loyalty of their clients. This article first defines the forms of retention support suitable for OTC drugs and summarizes the results of a quantitative research among clients of brick and mortar pharmacies in the Czech Republic, focused on the perception of attractiveness of the various forms to support retention and loyalty from their perspective. Customer retention; customer loyalty; tools to enhance customer retention and loyalty; OTC drugs; brick and mortar pharmacies