Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption
Autoři: Lošťáková Hana | Kaplanová Daniela
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Political Sciences, Law, Finance, Economics and Tourism: Conference proceedings. Volume III, "Economics and Tourism"
Název nakladatele: SGEM
Místo vydání: Sofia
Strana od-do: 389-398
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Stanovení hodnoty pro zákazníka na B2B trhu u produktů určených pro výrobní spotřebu Existuje všeobecná shoda v tom, že hodnota pro zákazníka se stala klíčovým nástrojem pro získání konkurenční výhody a významnou dimenzí určující výkonnost podniku z pohledu jeho zákazníků. Považuje se za jeden z nejvýznamnějších faktorů pro úspěch podniku. Důvodem je zjištění, že hodnota předaná zákazníkům vede k loajalitě zákazníků a že loajalita zákazníků vede k vyšší ziskovosti a prosperitě podniků. Je však třeba zákazníkům poskytovat vyšší hodnotu v porovnání s konkurenty. To vyžaduje stanovit úroveň hodnoty pro zákazníka. Přestože o hodnotě pro zákazníka hovoří každá učebnice marketingu, problematice měření hodnoty pro zákazníka zatím nebyla věnována náležitá pozornost. Příspěvek se zabývá modifikací diagnostických přístupů k stanovení hodnoty pro zákazníka na podmínky chemických produktů, určených pro výrobní spotřebu. Charakterizuje podstatu diagnostického přístupu k stanovení hodnoty pro zákazníka metodou Customer Value Audit (CVA). Popisuje, jak přistupovat k analýze zákazníků jak zdroji informací pro stanovení hodnoty pro zákazníky oběma způsoby. Jedná se o výzkum očekávaných požadavků a preferencí zákazníků neboli nakolik jsou pro zákazníky důležité jednotlivé atributy nabídky a toho, jak zákazníci hodnotí skutečnou úroveň nabídek a systémů péče poskytovaných jejich jednotlivými dodavateli. Příspěvek dále prezentuje výsledky primárních výzkumů vnímání důležitosti a skutečné úrovně jednotlivých atributů nabídky a služeb od jednotlivých dodavatelů z pohledu odběratelů vybraného chemického produktu v České republice. Tyto výzkumy byly realizovány v dubnu 2014. Zjištěné informace jsou následně použity pro ověření použitelnosti a modifikaci metody CVA pro stanovení hodnoty pro zákazníka pro podmínky produktů, určených pro výrobní spotřebu. Hodnota pro zákazníka; stanovení vnímané hodnoty pro zákazníka; průmyslový trh; audit hodnoty pro zákazníka; chemické produkty určené pro výrobní spotřebu
eng Perceived Customer Value Assessment in the B2B Market in Products Intended for Production Consumption The general consensus is that the customer value has become a key tool for gaining a competitive advantage and for economic growth of companies and an important dimension determining the efficiency of a company from the point of view of its customers, too. This requires assessment of the level of the customer value. Although the customer value appears in each marketing textbook, the problem of measuring the customer value still has not enjoyed the appropriate attention. This paper deals with adaptation of diagnostic approaches to customer value assessment for the conditions of chemical products intended for consumption in manufacturing. It characterizes the essence of diagnostic approach to customer value assessment using the method of the Customer Value Audit (CVA). The paper then presents the outcomes of primary qualitative research conducted in April 2014 by surveys of the perception of the importance and actual level of individual attributes of an offer and services provided by individual suppliers from the point of view of the purchasers of a chosen chemical product in the Czech Republic. The ascertained information was subsequently used for verification of the usability and adaptation of the CVA method of customer value assessment for the condition of chemical products intended for production consumption. Customer value; assessment of perceived customer value; B2B market; Customer Value Audit (CVA); chemical products intended for production consumption