Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes
Autoři: Lošťáková Hana | Pecinová Zuzana | Branská Lenka | Vlčková Vladimíra | Paták Michal
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Logistics Development
Název nakladatele: Trans Tech Publications
Místo vydání: Zürich - Uetikon
Strana od-do: 39-46
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení výkonnosti dodavatelů z pohledu zákazníků pomocí jejich postojů Současné přístupy k hodnocení dodavatelů z pohledu zákazníků spočívají zejména v hodnocení vnímané úrovně parametrů nabídky a služeb jednotlivých dodavatelů, které se odrazí v celkové vnímané hodnotě pro zákazníka. Přestože tato stránka hodnocení dodavatelů z pohledu odběratelů je neodmyslitelnou součástí hodnocení dodavatelů, její m nedostatkem je orientace do minulosti. Zatím menší pozornost při hodnocení dodavatelů z pohledu odběratelů je věnována důsledkům poskytované hodnoty pro zákazníky, a to vlivu poskytované hodnoty pro zákazníky na postoje jednotlivých zákazníků, na jejich nákupní záměry a jejich budoucí nákupní chování. Toto hodnocení má pro dodavatele strategický význam, protože odhaluje možnosti hlubšího propojení a spolupráce s odběrateli v budoucnosti. V článku jsou prezentovány základní rysy metodiky hodnocení dodavatelů z pohledu odběratelů zaměřené na stádia připravenosti zákazníků k budoucím nákupům od dodavatelů od znalosti podniku a jeho produktů přes jejich oblibu, preference před jinými dodavateli, spokojenost, retenci až po loajalitu. Dále jsou shrnuty výsledky primárních výzkumů tohoto hodnocení mezi odběrateli vybraných chemických produktů v České republice. Hodnocení výkonnosti dodavatelů; známost; preference podniku a značky dodavatele; spokojenost; retence a loajalita zákazníků
eng Evaluation of Supplier Performance from the Perspective of Customers by their Attitudes Current approaches to supplier evaluation from the perspective of customers mainly consist in the evaluation of the perceived quality of parameters of supply and services of each supplier. So far, less attention in the evaluation of suppliers from the perspective of customers has been paid to the consequences of delivering value to customers, namely to the impact of the value delivered to customers on the attitudes of individual customers, their purchase intentions and their future purchase behavior. The article presents the basic features of the methodology of supplier evaluation focused on stages of customer readiness for future purchases from suppliers and results of primary research into this evaluation among purchasers of selected products determined for production consumption. Supplier performance evaluation; awareness; company and brand preference; satisfaction; retention and loyalty of customers