Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání nástrojů podpory prodeje a loajality
Autoři: Čech Jan | Lošťáková Hana
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků Studentská vědecká odborná činnost 2013/2014
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 23-30
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Segmentace klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání nástrojů podpory prodeje a loajality Článek je věnován segmentaci klientů kamenných lékáren z hlediska vnímání prospěšnosti nástrojů podpory prodeje a loajality při nákupu volně prodejných léků a doplňků stravy. Na základě rešerše tuzemské i zahraniční literatury je nejdříve charakterizován proces segmentace B2C trhu, segmentační proměnné a způsob jejich volby a shluková analýza jako metoda vymezení segmentů trhu. Shluková analýza je následně využita při analýze dat z primárního marketingového výzkumu klientů kamenných lékáren, zaměřeného na vnímání prospěšnosti nástrojů podpory prodeje pro iniciaci nákupů a nástrojů podpory loajality pro opakování nákupu volně prodejných léků a doplňků stravy. Rozdělení klientů kamenných lékáren do segmentů trhu následně umožnil sestavit profil jednotlivých segmentů trhu a navrhnout diferencované uplatnění různých nástrojů podpory prodeje a loajality při jejich obsluze. segmentace trhu; kamenné lékárny; podpora prodeje; podpora loajality; vnímání klientů
eng Market Segmentation of Brick & Mortar Pharmacies from the Point of View of Tools for Retency and Loyalty Support Perception This paper deals with market segmentation of Brick & Mortar pharmacies from the point of view of tools for retency and loyalty support perception of efficiency. Market Segmentation; Brick & Mortar pharmacies; tools for retency and loyalty support; client's perception of efficiency