Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products
Autoři: Lošťáková Hana | Stejskalová Iva
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: The Scientific Journal of Riga Technical University: Economics and Business
Název nakladatele: Riga Technical University
Místo vydání: Riga
Strana od-do: 69-76
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Důležitost pověsti podniku a jeho zákaznicky orientované kultury pro posilování vztahů se zákazníky na průmyslovém trhu s chemickými produkty Udržení a posilování vztahů se zákazníky v období recese vyžaduje prohloubit v podniku zákaznicky orientovanou kulturu spolupráce různých útvarů podniku, což posílí image a goodwill podniku u jeho odběratelů. Cílem tohoto článku je vysvětlit podstatu zákaznicky orientované kultury podniku a jejích jednotlivých součástí a sumarizovat výsledky kvantitativního marketingového výzkumu mezi manažery vybraných chemických oborů podnikání v ČR zaměřený na zmapování, jaké je jejich vnímání prospěšnosti různých aspektů zákaznicky orientované firemní kultury, image a goodwilu podniku pro posilování vztahů se zákazníky a jak vnímají jejich současnou úroveň ve svém podniku a oboru podnikání. Výzkum ukázal, že všechny aspekty zákaznicky orientované firemní kultury a vnímané image podniku jsou pro posilování vztahů se zákazníky velmi důležité a prospěšné, zejména: • dlouholetá tradice a vybudovaná pověst podniku z pohledu zákazníků, • demokratický styl řízení v podniku orientovaný na zákazníky, • účast vrcholového managementu při klíčových jednáních se zákazníky, • vypracovaný systém pravidelných kontaktů se zákazníky, • funkční systém zpracování a předávání informací od zákazníků útvarům uvnitř podniku, • vysoký stupeň informovanosti a spolupráce vnitropodnikových útvarů, • vysoký stupeň spolupráce a provázanosti podniku se všemi externími subjekty hodnotové sítě při obsluze zákazníků. Ukazuje se, že zákaznicky orientovaná firemní kultura výrobců a propracovaná spolupráce všech subjektů a prvků hodnotové sítě vede k posilování vztahů s odběrateli a pomáhá jim lépe se prosadit v náročném tržním prostředí. Pověst podniku; zákaznicky orientovaná kultura; posilování vztahů se zákazníky; chemický průmysl.
eng Importance of Company Reputation and its Customer-oriented Culture for Strengthening of Relationships with Customers on Industrial Market with Chemical Products This paper explains the nature of customer-oriented business culture and its various components, and summarize the results of quantitative marketing research among managers of selected chemical industry businesses in the Czech Republic focused on mapping of what is their perception of the usefulness of various aspects of the customer-oriented corporate culture, image and goodwill of the company for strengthening business relationships with customers and how they perceive their current level in their company and business units. The research showed that the customer-oriented corporate culture and the perceived reputation of the company are very important and beneficial for strengthening the relationship with customers, in particular: • the long tradition and reputation of the company from the customer perspective, • the democratic style of management in business-oriented companies, • senior management involved in key negotiations with customers, • a sophisticated system of regular contacts with customers, • the functional system of processing and sharing information from customers within departments of the company, • the high level of awareness and cooperation of internal departments, • the high level of cooperation and interconnection of the company with all external stakeholders in the value network when serving customers. It turns out that a customer-oriented corporate culture of manufacturers and sophisticated cooperation among all elements of the value network leads to strengthen relationships with customers while helping them to assert themselves better in the challenging market environment. Company reputation; customer-oriented culture; strengthening relationships with customers; chemical industry.