Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Social Impacts on Consumers and its Measurement in Metallurgy
Autoři: Vávra Jan | Bednaříková Marie | Munzarová Simona | Šimoníková Kristýna
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 1925-1931
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sociální dopady na spotřebitele a jejich měření v metalurgickém průmyslu Informace o dopadech výroby a spotřeby na dělníky, spotřebitele, místní komunity, společnost a další stakeholdery představují jedny z nejvýznamnějších environmentálních a sociálních informací ve spojitosti s výrobními procesy. Mnoho metalurgických podniků řeší environmentální otázky podnikových výrobních procesů, zavádí systémy Environmentálního managementu (EMS) pro zlepšení materiálových, energetických i finančních toků, nicméně sociální otázky a dopady jsou zatím často podceňovány. Spotřebitelé se však stále častěji zajímají nejen o environmentální, ale i sociální souvislosti vzniku výrobku a podniky by měly zlepšovat své procesy pro zajištění udržitelnosti výroby. Koneční spotřebitelé či zpracovatelé účastni v dodavatelském řetězci představují významné zájmové skupiny a proto by měly být sociální dopady na spotřebitele měřeny s odpovídajícím významem. Sociální dopady jako: Zdraví a bezpečnost, Zpětná vazba, Soukromí spotřebitele, Transparentnost a Odpovědnost při konci životnosti produktu musí být vymezeny a zhodnoceny. Příspěvek se zabývá vymezením a ohodnocením relevantních sociálních dopadů metalurgických výrob a produktů na spotřebitele. Hlavním cílem je vymezit možná oborová specifika spojená se sociálními dopady a přispět k diskuzi, zda je možné vymezit vhodné indikátory pro jejich měření. Blíže je představena aplikace indikátorů nabízená metodikou Social Life Cycle Assessment. sociální dopady; měření životního cyklu; udržitelnost výrobků; spotřebitelé
eng Social Impacts on Consumers and its Measurement in Metallurgy Information about production and consumption impacts on the workers, the consumers, the local communities, the society and other shareholders represents the most mentioned environmental and social impacts of production processes. Many companies in metallurgy solve environmental tasks of company’s production processes, introduces Environmental management systems (EMS) to improve material, energy and economic flows, but social tasks and impacts are often underestimated. Consumers are more and more asking themselves questions about not only environmental but also the social circumstances under which a product is made and companies should improve their processes to ensure the products are produced in a sustainable way. End-consumers as well as the consumers who are part of each step of the supply chain represent important group of stakeholders and social impacts related with consumers must be adequately considered. Social impacts like: Health & Safety, Feedback Mechanism, Consumer Privacy, Transparency or End of life responsibility must be identified and evaluated. The contribution deals with identification and evaluation of relevant social impacts of metallurgical products or metallurgical materials production on consumers. The main objective is to determine possible industry specific social impacts and discuss whether suitable indicators for their measurements can be found. Application of indicators offered by Social Life Cycle Assessment method will be closely tested and discussed. social impacts; life cycle assessment; product sustainability; consumers