Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation
Autoři: Vlčková Vladimíra | Lošťáková Hana | Paták Michal
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: METAL 2014: 23rd International Conference on Metallurgy and Materials
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 1932-1939
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze VYBRANÉ PROBLÉMY VZNIKAJÍCÍ PŘI POUŽITÍ SHLUKOVÉ ANALÝZY PRO SEGMENTACI TRHU Moderní metody segmentace trhu jsou založeny na kombinacích různých segmentačních kritérií. Tyto kombinace můžeme identifikovat detailní analýzou zákaznického chování, zejména toho, co a proč zákazníci nakupují. Následně je nutné sestavit profil vymezených segmentů trhu, aby bylo možné v rámci spolupráce subjektů hodnotové site uplatňovat k těmto trhům diferencovanou marketingovou strategii. Článek se zabývá shlukovou analýzou jako nejužívanější metody pro segmentaci zákazníků a problémy, které vznikají při standardizaci používaných ordinálních škál na měření zákaznických preferencí. Běžně používaná standardizace převedením na normální normované rozdělení totiž může vézt k zavádějícím výsledkům, které jsou v příspěvku analyzovány a je specifikováno, jak těmto problémům čelit. Shluková analýza; segmentace trhu; hodnotová síť.
eng Selected Problems Arising within Cluster Analysis Usage for Market Segmentation Modern market segmentation methods are based on combinations of various segmentation criteria. These combinations can be identified by a detailed analysis of the customers’ behaviour, particularly of the fact what the customers buy and why. Subsequently, it is necessary to compile a profile of the defined market segments to be able, within the cooperation of the value network entities, to apply a differentiated market strategy towards these markets. The paper deals with the cluster analysis as the most widely used method for customer segmentation and the problems arising within standardization of the ordinal scales used for measurement of the customers’ preferences. It is because the commonly used standardization by conversion to the normal standardized distribution might lead to confusing outcomes. The paper analyses such outcomes and also specifies how to face these problems. Cluster analysis; market segmentation; value network.