Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Using Mass Communication and Mass Media to Increase the Effectiveness of Integrated Marketing Communications of Chemical Industry Enterprises
Autoři: Jelínková Martina | Vlčková Vladimíra | Lošťáková Hana | Lovečková Zuzana
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SGEM2015: Conference Proceedings. Book 2. Vol. 2
Název nakladatele: STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání: Sofie
Strana od-do: 989-998
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití masové komunikace a masových médií pro zefektivnění integrované marketingové komunikace chemických průmyslových podniků Vytvoření marketingové komunikace podniku, jež bude integrovat všechny komunikační nástroje a efektivně sjednocovat úsilí podniku při komunikaci se všemi stakeholdery, je základní předpoklad úspěchu na současných trzích. V rámci této problematiky se často setkáváme s názorem, že využívání masové komunikace a masových médií v marketingovém komunikačním mixu podniků, zejména těch působících na B2B trzích, je vzhledem k prohlubující se diferenciaci a snaze o one-to-one marketing, na ústupu. Výzkumy ale ukazují, že jejich efektivita, zejména v některých prvcích marketingového komunikačního mixu, neklesá, naopak roste. Velký význam masové komunikace a masových médií pro marketingovou komunikaci průmyslových podniků potvrdil i náš primární výzkum.Článek definuje, analyzuje a hodnotí možnosti využití masové komunikace a masových médií v rámci jednotlivých prvků marketingového komunikačního mixu průmyslových podniků. Jsou prezentovány výsledky primárního kvalitativního výzkumu provedeného ve vybraných podnicích operujících na trhu s chemickými produkty v České republice. V rámci tohoto výzkumu byly na základě individuálních hloubkových rozhovorů s marketingovými manažery podniků vytipovány způsoby zefektivnění marketingové komunikace s využitím masové komunikace a masových médií. Pozornost je soustředěna zejména na možnosti využívání nejmodernějších komunikačních technologií a komunikačních prostředků, které jsou mnohdy v B2B praxi opomíjeny, nicméně znamenají pro budoucnost významný potenciál. Výsledky výzkumu jsou významným přínosem pro rozvoj nástrojů marketingového komunikačního mixu na B2B trzích. masová komunikace; masová média; integrovaná marketingová komunikace; průmyslový trh v České republice
eng Using Mass Communication and Mass Media to Increase the Effectiveness of Integrated Marketing Communications of Chemical Industry Enterprises Creating marketing communication in an enterprise to integrate all communication tools and effectively unite the efforts of the enterprise in communication with all stakeholders is an essential prerequisite for success on the current markets. In this issue, we often encounter the opinion that the use of mass communication and mass media in the marketing communication mix of businesses, particularly those operating on B2B markets, is on the decline due to the growing differentiation and the pursuit of one-to-one marketing. However, the research shows that their effectiveness, especially in some elements of the marketing communication mix, is not decreasing, but increasing. The great importance of mass communication and mass media for marketing communication of industrial enterprises has also been confirmed by our primary research. This article defines, analyses, and assesses the possibilities of mass communication and mass media in the individual elements of the marketing communication mix of industrial businesses. It presents the results of a primary qualitative survey conducted in selected enterprises operating on the market with chemical products in the Czech Republic. This research also identified, based on individual in-depth interviews with corporate marketing managers, ways how to increase the effectiveness of marketing communication using mass communication and mass media. The attention was particularly focused on the possibilities of using modern communication technologies and means of communication that are often neglected in B2B practice. However, they represent a significant potential for the future. The research outcomes are an important contribution to the development of marketing communication mix tools on B2B markets. mass communication; mass media; integrated marketing communication; industrial enterprises in the Czech Republic