Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

BUILDING CUSTOMER LOYALTY AS THE BASIS FOR THE STABILIZATION OF RELATIONSHIPS IN THE SUPPLY CHAIN
Autoři: Branská Lenka | Pecinová Zuzana | Lošťáková Hana
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 231-236
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Budování loajality zákazníků jako základ stabilizace vztahů v dodavatelsko-odběratelském řetězci V současném tržním prostředí je pro podniky životně důležitá loajalita zákazníků. Tradičně se pro její budování doporučuje používat nástroje marketingového mixu, zejména nástroje komunikačního mixu. K budování loajality však přispívají všechny činnosti a nástroje, které zvyšují velikost zákazníkem vnímané hodnoty, vyvolávají jeho zájem o hlubší spolupráci a posilují jeho emoční vazby k podniku. Z hlediska výrobních podniků je důležité volit vhodné nástroje v závislosti na tom, zda se jedná o posilování loajality přímých odběratelů (dalších výrobců, distribučních mezičlánků) či koncových zákazníků. Literatura se však zabývá primárně nástroji podpory prodeje, ostatním nástrojům a způsobu jejich použití se věnuje méně. Obvykle je také zaměřena na budování loajality konečných spotřebitelů a nezabývá se nástroji pro posilování loajality přímých odběratelů. Minimálně je řešeno, jak rozvíjet spolupráci v kontextu více subjektů (v řetězci/hodnotové síti nebo její části) tak, aby došlo k posilování loajality koncových zákazníků, která je základem prosperity článků sítě a sítě jako celku. Cílem článku tedy je na základě výzkumu ve dvou podnicích produkujících potravinářské výrobky zhodnotit používané nástroje pro budování loajality, používané ve vztahu k distribučním mezičlánkům a konečným spotřebitelům a následně navrhnout, jak zlepšit proces budování loajality zákazníků. loajalita zákazníků; programy pro budování loajality; hodnotová síť; potravinářský průmysl
eng BUILDING CUSTOMER LOYALTY AS THE BASIS FOR THE STABILIZATION OF RELATIONSHIPS IN THE SUPPLY CHAIN The loyalty of customers in the current market environment is vital for businesses. Loyalty is enhanced by all activities and tools that increase the size of the customer perceived value, making customers interested in closer cooperation and strengthening their emotional ties to the company. In terms of manufacturing companies, it is important to choose appropriate tools depending on whether they are to strengthen the loyalty of direct customers (other manufacturers, distribution intermediaries) or end customers. The literature, however, deals primarily with sales support tools, other tools and methods of their use are dealt with to a lesser extent. It is also usually focused on building the loyalty of end consumers without being concerned with tools for enhancing the loyalty of direct customers. It is minimally dealt with how to develop cooperation in the context of multiple entities (in a chain/value network or part of it) so as to strengthen the loyalty of end customers, which is the foundation of prosperity of the network links and that of the network as a whole. Based on the results of a research in two companies producing food products, the article evaluates the tools used for building loyalty in relation to the distribution intermediaries and final consumers, and consequently suggests ways to improve the process of building loyalty. consumer loyalty; customer loyalty; loyalty programs; value network; food industry