Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

POSSIBILITIES OF DEEPENING COOPERATION OF SELECTED STAKEHOLDERS WITHIN A CAR OIL DISTRIBUTION CHAIN
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2015: Carpathian Logistics Congress: Congress Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 313-319
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti prohlubování spolupráce vybraných stakeholderů v rámci distribučního řetězce autoolejů Velmi diskutovaným problémem na současných trzích se stává optimalizace vzájemné spolupráce mezi jednotlivými stakeholdery v rámci distribučních řetězců a sítí. Pouze efektivní sladění všech činností vzájemné spolupráce členů distribučního řetězce či sítě může vést ke kýženým efektům, tedy ke zvyšování hodnoty jak pro cílové zákazníky, tak pro všechny zúčastněné stakeholdery. Je samozřejmé, že je nutné sladit všechny energetické, materiálové a informační toky mezi členy distribučních řetězců či sítí, nicméně mnohdy je velmi problematické odhalit a poté efektivně využít klíčové možnosti dalšího zlepšování a růstu. Tímto směrem se ubíral i výzkum, provedený na naší katedře, jehož cílem bylo vytipovat oblasti, v kterých by bylo vhodné hledat cestu k prohlubováni vzájemných vztahů mezi vybranými členy distribučního řetězce na trhu s autooleji tak, aby celková hodnota pro všechny zúčastněné strany rostla. Výzkumem se podařilo zmapovat jak současný stav vzájemné spolupráce mezi výrobci, distributory a autoservisy v oblasti vývoje, výroby, distribuce a prodeje autoolejů, ale také objevit významné možnosti pro budoucí zlepšování a optimalizaci. Zde publikovaná doporučení, získaná výzkumem, pak lze, dle našeho názoru, s výhodou využít pro zlepšování spolupráce distribučních stakeholderů u všech obdobných chemických produktů. distribuční řetězec autoolejů; spolupráce mezi stakeholdery
eng POSSIBILITIES OF DEEPENING COOPERATION OF SELECTED STAKEHOLDERS WITHIN A CAR OIL DISTRIBUTION CHAIN This paper presents the results of the primary research, which aimed to select areas where it would be suitable to look for a way how to deepen mutual relations among selected distribution chain members on the car oil market to make the total value for all the involved parties grow. The research succeeded both in mapping of the current situation in mutual cooperation among manufacturers, distributors, and garages in the areas of development, production, distribution, and sale of car oils, and in identifying significant opportunities for future improvements and optimization. The recommendations resulting from the research and published herein can be, in our opinion, used with an advantage to improve cooperation of distribution stakeholders in any similar chemical products. car oil distribution chain; cooperation of stakeholders