Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

VNÍMÁNÍ DŮLEŽITOSTI LOGISTICKÝCH SLUŽEB PŘI ZÁSOBOVÁNÍ MALOOBCHODNÍCH PRODEJEN SPOTŘEBNÍ CHEMIÍ
Autoři: Havlíčková Markéta | Branská Lenka | Paták Michal | Pecinová Zuzana
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Studentská vědecká odborná činnost 2015/2016 : sborník příspěvků
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 43-50
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze VNÍMÁNÍ DŮLEŽITOSTI LOGISTICKÝCH SLUŽEB PŘI ZÁSOBOVÁNÍ MALOOBCHODNÍCH PRODEJEN SPOTŘEBNÍ CHEMIÍ Logistické služby mohou významným způsobem ovlivnit kvalitu nabídky, kterou poskytuje dodavatel odběrateli. Poskytovaný rozsah a úroveň logistických služeb často umožňuje upevňovat vztah s odběratelem. Důležité však je, aby logistické služby odrážely přání a požadavky zákazníků na ně. Poskytovat služby, na kterých zákazníkům nezáleží, v úrovni, kterou neocení, znamená vynakládání nákladů, které se pravděpodobně nikdy nevrátí v podobě získaných tržeb. Proto je velice významné zjistit, jakou důležitost hrají jednotlivé logistické služby pro odběratele. Nicméně, důležitost logistických služeb může být zcela odlišná v závislosti nejen na dodávaných produktech, ale také na tom, kdo je obsluhovaným odběratelem. Jinou důležitost hrají jednotlivé logistické služby pro odběratele, který je dalším zpracovatelem, jinou pro distribuční mezičlánek a jinou pro konečného spotřebitele. Bohužel však, úloze logistických služeb při dodávkách chemických produktů do maloobchodní sítě, se odborná literatura věnuje prozatím zcela nedostatečně. Proto byl proveden primární kvantitativní výzkum rozvíjející teoretické poznání v této oblasti. Hlavním cílem výzkumu bylo identifikovat vnímání důležitosti logistických služeb poskytovaných v rámci zásobování maloobchodních prodejen spotřební chemií (pracími prášky a čisticími prostředky). Článek uvádí základní závěry výzkumu, a to nejen celkovou vnímanou důležitost jednotlivých logistických služeb, ale také rozdíly v odpovědích podle jednotlivých skupin respondentů vzniklých prostřednictvím identifikačních znaků respondentů (převažující sortiment v prodejně, příslušnost prodejny k maloobchodnímu řetězci, velikost prodejní plochy maloobchodu a převažující forma prodeje). Logistika; logistické služby; kvantitativní výzkum; maloobchodní prodejna; spotřební chemie;