Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Project Management Education in Chemical Companies in the Czech Republic
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: SGEM 2016 : Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education Conference Proceedings. Book 1, Vol. 1
Název nakladatele: STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání: Sofie
Strana od-do: 999-1006
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vzdělávání v oblasti projektového řízení v podnicích chemického průmyslu v České republice Podniky pro zajištění konkurenceschopnosti a dalšího rozvoje musí realizovat řadu změn. Rozsáhlejší změny jsou zpravidla realizovovány formou projektů. Pro úspěšné řízení projektů je vhodné využívat poznatků teorie projektového řízení. Úroveň projektového řízení je ovlivněna řadou faktorů. Mezi významné faktory je možné zařadit rozsah znalostí a dovedností projektových manažerů, členů projektových týmů, ale i obecné povědomí o projektovém řízení v podniku a to jak v rámci jeho managementu tak v řadách kmenových pracovníků. Zvyšování těchto znalostí a dovedností je možné s pomocí dlouhodobého a cíleného vzdělávání pracovníků. Pro vzdělávání pracovníků je možné využít řady postupů a nástrojů. Článek se zaměřuje na posouzení vzdělávání v oblasti projektového řízení v řadách vybraných podniků chemického průmyslu v České republice. V těchto podnicích byl mapován zájem podniků zajistit vzdělávání v oblasti projektového řízení a jejich přístup k jeho zajištění. V závěru článku jsou formulována doporučení výplývající z provedeného výzkumu pro podniky chemického průmyslu v oblasti školení pracovníků na pozicích project manager, členů projektových týmů a v oblasti project management education obecně. projektové řízení; vzdělávání v oblasti projektového řízení; informační systémy na podporu projektového řízení; chemický průmysl
eng Project Management Education in Chemical Companies in the Czech Republic Companies have to implement a lot of changes to assure competitiveness and further development. More extensive changes are usually implemented in a way of projects. It is suitable to use findings of the project management theory to manage projects in a successful way. The level of project management is affected with many factors. Range of knowledge and skills of project managers and members of project teams and also general awareness about company project management in case of the company management as well as in case of its skeleton staff can be counted among the important factors. It is possible to increase this knowledge and skills using a long-term and goal-directed education of staff. There are many ways and instruments to be used for the education of employees. The article is concentrated on evaluation of project management education in some selected chemical companies in the Czech Republic. There was explored an interest to arrange project management education and the attitude to arranging it in these companies. In the final part of the article there are some recommendations following from the research for companies in chemical industry as far as project managers and members of project teams and project management education generally speaking is concerned. project management; project management education; project management information systems; chemical industry