Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Relevant CSR Activities for Strenghtening Social Profile of Metallurgical Company
Rok: 2016
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: METAL 2016: 25th International Conference on Metallurgy and Materials
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 2061-2068
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přijatelné CSR aktivity pro posílení sociálního profilu u metalurgických podniků Koncept CSR zahrnuje pět následujících oblastí: ekonomickou, sociální, environmentální, etickou a filantropickou. Z pohledu podniku jakož i primárních a sekundárních stakeholderů představují přínosy CSR aktivit významně diskutovaným tématem. Potvrzení vztahu mezi jednotlivými CSR aktivitami a úspěšností podnikatelské činností je zásadní pro přijetí CSR. Aktivity v sociální oblasti obsahují přijetí zásad odpovědné zaměstnanecké politiky a zvážení dopadů vlastních produktů na zdraví, pracovní podmínky, bezpečnosti výroby a produktu samotného, stejně tak jako ochrana lidských práv a kulturního dědictví. Environmentální aktivity obsahují zejména prosazení odpovědného přístupu k životnímu prostředí, zabezpečení přívětivého produktu vytvořeného v duchu udržitelné výroby a spotřeby. Etická oblast je založena na aplikaci morálních zásad v souladu s legislativními i morálními zásadami, zejména směřující k potlačení korupce. Filantropické aktivity se zabývají podnikovým dobrovolnictvím a sponzoringem. Tento příspěvek se zabývá identifikací a zhodnocením vhodných CSR aktivit realizovaných metalurgickými podniky. Cílem je vymezit aktivity, které jsou relevantní pro posílení sociálního profilu podniku, resp. sociální výkonosti podniku a zjištění, zda metalurgické podniky považují CSR aktivity za zásadní a užitečný nástroj pro posilování sociálního profilu a výkonnosti podniku. Společenská odpovědnost firem; reporting; sociální profil podniku
eng Relevant CSR Activities for Strenghtening Social Profile of Metallurgical Company The CSR concept covers the following five areas: the economic area, the social area, the environmental area, the ethical area and the philanthropic area. The benefits of CSR activities from the point of view of the company and its relevant primary and secondary stakeholders represent an intensively discussed topic. Proving relations between individual CSR activities and the success of the corporate operations is crucial for acceptance of CSR. Activities in the social area include application of responsible employee policy and consideration of the impacts of their products on health, working conditions, production and product safety, as well as protection of human rights and cultural heritage. The environmental area activities mainly include the environmental activities and instigation of initiatives promoting responsible approach to the environment, ensuring environment-friendly and sustainable production and consumption. The area of ethical business practice includes especially application of ethical behavior in compliance with legal and moral standards, fighting corruption. Philanthropic activities include usually corporate voluntary giving in the form of money giving or employee volunteerism. The paper deals with identification and evaluation of relevant CSR activities realized by metallurgical companies. The main objective is to determine relevant CSR activities to strengthen the social profile (or corporate social performance) of the company and whether metallurgical companies consider CSR activities as viable and useful tool for strengthening social profile and corporate social performance of the company. Corporate social responsibility; reporting; social profile