Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Performance of Purchasing Process in the System of Business Performance Evaluation
Autoři: Pecinová Zuzana | Branská Lenka | Paták Michal | Bojčuková Petra
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management
Název nakladatele: STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání: Sofie
Strana od-do: 1045-1052
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výkonnost nákupního procesu v systému hodnocení výkonnosti podniku Důležitým předpokladem pro zvyšování výkonnosti podniků je vysoká výkonnost interních procesů včetně procesu nákupního. Pro možnost zvyšovat výkonnost podniků chemického průmyslu jako dodavatelů je nutné nejen poznat a pochopit průběh nákupního procesu v podnicích přímých odběratelů, ale i jejich způsob hodnocení výkonnosti dodavatelů, vlastního nákupního procesu a jeho místa v systému hodnocení výkonnosti podniků. Hodnocení výkonnosti má může mít určitá specifika, vyplývající zejména z důležitosti daného nákupu pro zákazníka a podstaty nakupovaných vstupů. Článek proto uvádí výsledky kvalitativního výzkumu provedeného na nákupních odděleních dvou vybraných potravinářských podniků, který byl zaměřen na hodnocení výkonnosti procesu nákupu spotřební chemie v porovnání s nákupem hlavní suroviny a jeho specifika. Z výsledků výzkumu vyplývá, že systém hodnocení výkonnosti ve zkoumaných podnicích vykazuje nedostatky, a proto jsou následně formulována doporučení k jeho zlepšení. Článek přispívá k poznání vymezením specifik hodnocení výkonnosti v daném oboru. Výrobcům spotřební chemie poskytuje informace pro zlepšování jejich výkonnosti jako dodavatelů ve vztahu k vybranému segmentu odběratelů. nákupní proces; výkonnost; hodnocení výkonnosti; potravinářský průmysl
eng The Performance of Purchasing Process in the System of Business Performance Evaluation An important prerequisite for improving business performance is the high efficiency of internal processes, including the purchasing process. In order to increase the performance efficiency of industry enterprises as the suppliers, it is necessary to know and understand not only the course of the purchasing process in the companies of direct customers, but also their way of evaluating the performance of the suppliers, the actual purchasing process and its position in the business performance evaluation system. The article presents the results of a qualitative research carried out in the purchasing departments of two food businesses. The aim of the research was to analyze the ways of performance assessment of purchasing process in relation to business performance evaluation system. The research outcomes imply that the performance assessment system implemented by the companies has shortcomings, so there are subsequently formulated recommendations for its improvements. The article contributes to the understanding the specifics of the performance assessment in the field and provides manufacturers with information to improve their performance as suppliers in relation to the selected segment of customers. purchasing proces; performance; performance assessment; food industry