Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

UTILIZATION OF PR TOOLS WITHIN BUILDING A POSITIVE REPUTATION OF CZECH CHEMICAL COMPANIES
Autoři: Jelínková Martina | Lošťáková Hana | Čepová Jana
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Modern Science Conference Proceedings. Book 1, Vol. V : Business and Management
Název nakladatele: STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání: Sofie
Strana od-do: 1117-1124
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze VYUŽÍVÁNÍ PROSTŘEDKŮ PR PRO BUDOVÁNÍ POZITIVNÍ REPUTACE ČESKÝCH CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ Řízení a budování pozitivní reputace podniků je v moderní ekonomické literatuře často diskutovaným tématem. Pozitivní reputace je totiž v současném tržním prostředí klíčovým nehmotným a těžko okopírovatelným faktorem, který rozhoduje o úspěchu firmy. Je zřejmé, že pozitivní reputace vyvěrá z dlouhodobého úspěšného působení firmy na trhu, je odrazem osobních zkušeností, ale do jisté míry vychází i z „veřejného mínění“ sdíleného firemními stakeholdery. Klíčovou pro pozitivní reputaci podniku tedy není pouze kvalitní obsluha zákazníků, ale také ostatní aktivity firmy. Jedním z nástrojů, který je často vyzdvihován v souvislosti s budováním pozitivní reputace podniku je komunikace podniku, zejména pak tzv. „public relations“. Základním cílem public relations je přispívat k vytváření pozitivní reputace podniku u různých skupin firemních stakkeholderů. Článek prezentuje a hodnotí výsledky primárního kvalitativního výzkumu, jehož hlavním cílem bylo identifikovat míru využívání různý prostředků public relations pro vytváření pozitivní reputace zkoumaných podniků u jednotlivých skupin firemních stakeholderů. Záměrem výzkumu bylo také zjistit, které nástroje PR považují firmy za nejúčinnější specificky vůči různým skupinám cílových stakeholderů. I když byl kvalitativní výzkum uskutečněn hloubkovým zkoumáním pouze ve 3 velkých chemických průmyslových podnicích v ČR, domníváme se, že je pro efektivní řízení reputace velkých průmyslových podniků velkým přínosem. Klasifikaci vnímané účinnosti nástrojů PR vůči jednotlivým firemním stakeholderům totiž zatím dostupná literatura neposkytuje. reputation management; Public relations; chemický průmysl; Czech Republic; firemní stakeholdeři
eng UTILIZATION OF PR TOOLS WITHIN BUILDING A POSITIVE REPUTATION OF CZECH CHEMICAL COMPANIES Management and building of a positive corporate reputation is a frequently discussed topic in modern economic literature. The thing is that in the current market environment a positive reputation is a key intangible and hard-to-copy factor, which decides whether the company will be successful or not. Obviously, a positive reputation stems from a long-term successful operation of a company in the market, it is an image of personal experience, but it also results, to a certain extent, from the “public opinion” shared by the company’s shareholders. Therefore, what is crucial for a positive reputation of a company is not only quality customer service, but also the other corporate activities. A tool that is often emphasized in relation to building a positive corporate reputation is the company’s communication, particularly so-called “public relations”. The basic target of public relations is to contribute to creation of a positive corporate reputation among various groups of the company’s stakeholders. This paper presents and evaluates the outcomes of a primary qualitative survey, which mainly aimed to identify the rate of utilization of different public relations tools in creation of a positive reputation of the surveyed companies in individual groups of the company’s stakeholders. The research also aimed to find out which PR tools the companies consider most effective, specifically towards different groups of target stakeholders. Even though the qualitative survey was conducted through in-depth research performed at 3 large chemical companies in the Czech Republic only, we believe that it is of great benefit for effective reputation management of large industrial enterprises. The thing is that, for the time being, available literature does not provide classification of the perceived effectiveness of PR tools towards individual stakeholders of a company. reputation management; public relations; chemical industry; Czech Republic; stakeholders of a company