Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Packaging Material Inventory Management as a Tool Increasing the Level of Customers Services in the the B2B Market
Autoři: Vlčková Vladimíra | Kubíčková Ludmila | Machač Otakar
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2017 Carpathian logistics congres : proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 358-363
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Řízení zásob obalového materiálu jako nástroj zvyšování úrovně služeb zákazníkům podniku papírenského průmyslu V současném silném konkurenčním prostředí je pro výrobní společnosti stále obtížnější diferencovat fyzické výrobky. Produkt nelze charakterizovat pouze podle objektivních vlastností či kvality měřené technicko-konstrukčními a fyzikálně-chemickými hledisky, ale způsobem výkonu. V posledních desetiletích tak podniky reagují na rostoucí konkurenci nabídkou dodatečných služeb a zákaznických řešení. Služby zákazníkům tak hrají významnou úlohu při vytváření a udržování nejen spokojenosti, ale zejména loajality zákazníků a stávají se jednou z rozhodujících oblastí získání konkurenčních výhod. Důležitou úlohu přitom sehrávají služby spojené s dodávkou. Těžiště konkurenceschopnosti se přesouvá z výrobků samotných na dodavatelské schopnosti vytvářené celým supply chain. Základními složkami těchto služeb jsou spolehlivost a úplnost dodávek a přiměřeně krátké dodací lhůty. Přitom však musí být brány v potaz také konkurence schopné ceny. Ke splnění těchto požadavků je nutná spolupráce v celém suply chain zejména v oblasti sdílení relevantních, přesných a správných informací o požadavcích zákazníků. Pokud však není ochota ke sdílení informací některého z článků, zabezpečují dodavatelé požadavky svých zákazníků zásobami. V článku je řešen problém řízení zásob palet, jako součásti přepravního obalu, pro podnik papírenského průmyslu, a to s ohledem na plnění požadavků zákazníků na dodavatelské služby a snížení nákladů spojené s rovnoměrnějším využitím výrobních kapacit. Jsou zde uvedeny výsledky provedené analýzy současného řízení objednávek a dodávek palet a návrh na nový způsob jejich řízení prostřednictvím optimalizace řízení jejich zásob. Přitom byla použita cílená rešerše, metoda osobního dotazování, analýza dat a modifikovaná metoda ABC pro diferencované řízení zásob. řízení zásob; modifikovaná ABC metoda; obalový materiál; palety; služby zákazníkům; podnik papírenského průmyslu
eng Packaging Material Inventory Management as a Tool Increasing the Level of Customers Services in the the B2B Market In the current highly competitive environment, it is more and more difficult for companies to differentiate physical products. This is why in the last decades companies have been reacting to the growing competition by offering additional services and customized solutions. Services play an important role in creation and maintenance not only of customer satisfaction, but also of customer loyalty, and they are becoming one of the deciding areas of acquiring competitive advantages. An important role is played by services connected with delivery. Their basic components are reliability and completeness of deliveries, and adequately short delivery times. It is also necessary to take account of competitive prices. To meet these requirements, it is essential to cooperate across the entire supply chain, especially in the area of sharing information about customer requirements. However, if any of the entities is not willing to share information, suppliers cover the requirements of their customers using their inventory. This paper deals with the problem of pallet inventory management as a part of transport packaging for a pulp and paper company with respect to fulfilment of customer requirements concerning supplier services and more even utilization of production capacities. The paper presents the outcomes of the performed analysis of the current management of orders and pallet deliveries, and a proposal of a new method of their management through optimization of their inventory management. The outcomes were achieved through directed research, the method of directed interviewing, statistical data analysis, and a modified ABC method for differentiated inventory management. inventory management; modified ABC method, packaging material; pallets; customer service; pulp and paper company