Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů
Autoři: Lošťáková Hana | Jelínková Martina | Vlčková Vladimíra
Rok: 2017
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Chemické listy
Strana od-do: 404-409
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Prospěšnost nástrojů integrace výrobců chemických produktů se zákazníky pro posilování vzájemných vztahů Globalizace trhů a sílící konkurence ve všech odvětvích, chemický průmysl nevyjímaje, vyžaduje spolupráci a integraci všech subjektů hodnotové sítě, zejména výrobců s odběrateli, zpracovávajícími nebo užívajícími dodané produkty. Článek shrnuje teoretická východiska a výsledky výzkumu, týkajících se významu a forem propojení subjektů hodnotové sítě při posilování vzájemných vztahů, zvláště mezi výrobci a odběrateli na průmyslových trzích s produkty určenými pro navazující výrobu. Výzkum ukázal, že pro posilování vzájemných vztahů s dodavateli považují zpracovatelé chemických produktů za velmi prospěšný společný výzkum a vývoj výrobků a technologií, jejich testování u odběratele, společné přizpůsobování technologií u odběratele dodávaným produktům, pomoc dodavatele při modernizaci provozů odběratele a aplikační servis při zpracování produktů odběratele. Cenné je pro ně rovněž sdílení takticko-operativních obchodních informací, a to o vyrobeném množství produktů a jejich zásobách určených pro potřeby odběratele a stavu vyřizování objednávek oběma partnery. Naopak odmítají sdílení informací o trzích odběratele a spolupráci při jejich obsluze. Výzkum tedy ukázal, že v chemickém průmyslu v ČR zatím není marketing vztahů rozvinut v takové míře, jak vyžaduje náročnost tržního prostředí. hodnotová síť; vztahy se zákazníky; nástroje integrace subjektů hodnotové sítě; průmyslový trh; chemický průmysl; konkurenceschopnost
eng Beneficial Effect of Tools for Cooperation and Integration between Chemical Companies and their Customers for Mutual Relationships Strengthening The market globalization and the increasing intensity of competition lead, in the chemical industry, to integration of value network subjects and their deeper technological, information, and business bonds, often resulting in proprietary interconnection. The paper summarizes the theoretical background and research results relating to the significance and forms of interconnection of value network subjects within strengthening mutual relationships, particularly between producers and customers on industrial markets with products intended for manufacturing consumption. The research showed that lots of activities and forms of interconnection are greatly beneficial for purchasers of chemical products. They are common product research and development, common product testing at the customer’s premises, and provision of the product usage/processing know-how, sharing information on the development of the industry and the market conditions between suppliers and their customers, sharing on-line information systems for monitoring the order settlement status, participation of the supplier in modernization of the customer’s operations. Unbeneficial for them is cooperation producers with customers during realization of customer’s production. Relationship marketing is not highly developed in chemical industry in the Czech Republic in contemporary heavy market environment. value network; relationships with customers; tools of value network subjects’ integration; industrial market; chemical industry; competitiveness