Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

CONSUMER CHEMICALS BUYING PROCESS AND WAYS TO IMPROVE IT
Autoři: Branská Lenka | Pecinová Zuzana | Paták Michal | Horecká Klára
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 5th International Conference on Chemical Technology
Název nakladatele: Česká společnost průmyslové chemie
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 118-123
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze PROCES NÁKUPU SPOTŘEBNÍ CHEMIE A MOŽNOSTI JEHO ZLEPŠOVÁNÍ Pro možnost zlepšovat průběh logistických procesů v podnicích chemického průmyslu je nutné poznat a pochopit průběh nákupního procesu v podnicích přímých odběratelů. Ten vykazuje řadu specifik. Proto je nutné pro výrobce spotřební chemie zkoumat nákupní proces u svých odběratelů s cílem identifikovat tato specifika, vyplývající zejména z důležitosti daného nákupu, z podstaty nakupovaných produktů, ale také ze specifického použití spotřební chemie. Cílem článku je přispět k poznání specifik nákupu spotřební chemie v podnicích potravinářského průmyslu. Uvádí výsledky kvalitativního výzkumu provedeného na nákupních odděleních vybraných potravinářských podniků. Výzkum byl zaměřen na zmapování způsobu nákupu spotřební chemie (a odhalení jeho specifik) a nalezení možností jeho zlepšování. Závěry článku rozvíjí nejen teoretické poznání, ale zároveň generují doporučení výrobcům spotřební chemie pro zlepšování jejich logistických procesů ve vztahu k podnikům potravinářského průmyslu, jako vybranému segmentu jejich odběratelů. supply chain management; nákupní proces; chemický průmysl; spotřební chemie;
eng CONSUMER CHEMICALS BUYING PROCESS AND WAYS TO IMPROVE IT In order to improve the course of logistics processes in the chemical industry, it is necessary to know and understand the buying process in the companies of direct customers. It has a number of specific features. Therefore it is necessary for manufacturers of consumer chemicals examine the buying process with its customers in order to identify these specific features, resulting mainly from the importance of the purchase, the nature of purchased products, but also from the specific use of consumer chemicals. This paper aims to contribute to the knowledge of the specifics of the purchase of consumer chemicals in enterprises in the food industry. It presents the results of a qualitative research carried out in the purchasing departments of selected food businesses. The research was aimed at mapping the way of purchasing consumer chemicals (and at revealing its specifics) and identifying the ways to improve it. The conclusions of the paper develop not only the theoretical knowledge but also generate recommendations to manufacturers of consumer chemicals for improving their logistics processes in relation to food industry enterprises as a selected segment of their customers. Supply chain management; buying proces; chemical industry; consumer chamicals;