Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Komunikování společensky odpovědných aktivit chemickými firmami v ČR
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Chemické listy
Strana od-do: 122-127
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Komunikování společensky odpovědných aktivit chemickými firmami v ČR Firmy chemického průmyslu se řadí mezi firmy tzv. společensky citlivých odvětví. Vyvíjet by tak měly zvýšené úsilí při naplňování konceptu společenské odpovědnosti (CSR), a to nejen při realizaci vhodných aktivit, ale i při jejich komunikování. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování CSR aktivit chemickými firmami v České republice v oblasti ekonomické, sociální, environmentální, etické a filantropické a navrhnout opatření vedoucí k jejímu zvýšení. Přestože je úroveň CSR komunikování chemickými firmami v ČR ve srovnání s celorepublikovým průměrem vyšší, nedosahuje úrovně zahraniční. Za problematickou lze považovat zejména oblast etické a filantropické odpovědnosti. Doporučit je tak třeba komunikování širšího spektra kvalitních, aktuálních a nezkreslených informací, aplikaci mezinárodně uznávaných schémat CSR reportování, využití nástrojů komunikování v podobě webových stránek a sociálních sítí a sdílení know-how v rámci partnerských sítí. společenská odpovědnost firem; chemické firmy; komunikování CSR; ekonomická odpovědnost; sociální odpovědnost; environmentální odpovědnost; etická odpovědnost; filantropická odpovědnost
eng Communicating Socially Responsible Activities of Chemical Companies in the Czech Republic Companies of the chemical industry are among the companies of the so called socially sensitive sectors. As such, they should make extended efforts in implementing the concept of corporate social responsibility (CSR), not only in the implementation of appropriate activities, but also in the communication thereof. This article aims to analyze and assess the level of communication of CSR activities in chemical companies in the Czech Republic in the economic, social, environmental, ethical and philanthropic sphere and propose measures to increase it. Although the level of CSR communication by chemical companies in the Czech Republic is higher than the national average, it is still below the foreign levels. Ethical and philanthropic responsibility can be regarded as a particularly problematic area. Therefore, it is necessary to recommend communicating a wider range of high-quality, timely and unbiased information, applying internationally recognized CSR reporting schemes, using the tools of communication in the form of websites and social networks and sharing know-how within the partner networks. corporate social responsibility; chemical firms; CSR communication; economic responsibility; social responsibility; environmental responsibility; ethical responsibility; philanthropic responsibility