Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry
Rok: 2018
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Inžinerine Ekonomika / Engineering Economics
Strana od-do: 478-487
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze CSR komunikování ve společensky citlivých odvětvích: Případová studie českého chemického průmyslu Článek pojednává o společensky odpovědném web komunikování firem společensky citlivých odvětví, konkrétně firem chemického průmyslu působících v České republice. Na základě obsahové analýzy webových stránek firem sdružených ve Svazu chemického průmyslu České republiky analyzuje a hodnotí úroveň CSR komunikování těchto firem v oblasti ekonomické, sociální, environmentální, etické a filantropické. Studie ukazuje, že úroveň komunikování CSR aktivit chemických firem v České republice je nízká a koresponduje s nízkou úrovní CSR komunikování v této zemi. Přijmout je tak třeba soubor v článku navržených opatření, a to jak na vládní úrovni, tak na úrovni jednotlivých firem. společenská odpovědnost firem; CSR komunikování; společensky citlivá odvětví; chemický průmysl; chemické firmy; velikost firem; vlastnictví firem; environmentální odpovědnost
eng Communicating CSR in High Profile Industries: Case Study of Czech Chemical Industry The paper deals with the issue of web communication of Corporate Social Responsibility (CSR) activities by companies of high profile industries, specifically by the chemical industry enterprises operating in the Czech Republic. Based on the content analysis of the websites of companies in the Association of Chemical Industry of the Czech Republic it analyses and evaluates the level of CSR communication of these companies in economic, social, environmental, ethical and philanthropic areas. The study shows that the level of communication of CSR activities of chemical companies in the Czech Republic is low and corresponds to the low level of CSR communication in this country. Thus, it is necessary to adopt the set of measures proposed in the paper, both at the governmental level and at the level of individual enterprises. Corporate Social Responsibility; CSR communication; high profile industries; chemical industry; chemical companies; size of enterprises; ownership of enterprises; environmental responsibility