Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

IMPORTANCE OF LOGISTICS SERVICES IN INDIRECT DISTRIBUTION CHANNEL WITH FOOD PRODUCTS
Autoři: Pecinová Zuzana | Branská Lenka | Paták Michal | Halaška Adam
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: CLC 2018 - Conference Proceedings
Název nakladatele: TANGER, spol. s r.o.
Místo vydání: Ostrava
Strana od-do: 712-717
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Důležitost logistických služeb při nepřímé distribuci potravinářských produktů Distribuční mezičlánky mají v dodavatelských systémech s potravinářskými produkty nezastupitelnou úlohu jako spojovací články výrobců potravin s maloobchodní sítí. Při dodávkách produktů poskytují výrobci distribučním mezičlánkům různé logistické služby. Hodnocení jejich důležitosti může být ovlivněno specifickou/zprostředkující rolí distributorů v supply chain. Proto byl proveden primární kvantitativní výzkum zaměřený na důležitost logistických služeb pro distribuční mezičlánky. Zkoumána byla důležitost nejen tradičních služeb spojených s vlastní dodávkou, ale i dalších předprodejních, prodejních a poprodejních služeb. Výsledky výzkumu i u těchto subjektů potvrzují, že za nejdůležitější jsou považovány tradiční služby perfektní dodávky, důležitá je i flexibilita dodavatele. Vysoce hodnoceny jsou také elektronické formy objednávání a rychlost dodání. Specifikem je vysoké hodnocení důležitosti nabízení zboží obchodními zástupci. Zajímavé je relativně nízké hodnocení důležitosti služeb, které nabývají na významu při spolupráci partnerů. Výsledky výzkumu přispívají k poznání v oblasti supply chain managementu i retail managementu a zároveň umožňují výrobcům potravinářských produktů zlepšovat nabídku služeb distribučním mezičlánkům. Logistické služby; distribuce; distribuční mezičlánky; potraviny.
eng IMPORTANCE OF LOGISTICS SERVICES IN INDIRECT DISTRIBUTION CHANNEL WITH FOOD PRODUCTS Distribution intermediaries have an indispensable role in food supply systems as links between food manufacturers and the retail network. When supplying products, manufacturers provide different logistics services to distribution intermediaries. The assessment of their importance can be influenced by the specific/mediating role of distributors in the supply chain. Therefore, primary quantitative research was conducted focusing on the importance of logistics services for distribution intermediaries. The importance of not only traditional services related to order, but also that of other pre-sales, sales and after-sales services was explored. The research results confirm that also for these entities the traditional services of perfect order as well as flexibility of supplier are the most important services. Electronic forms of ordering and delivery speed are also highly rated. Specific is a high importance of offering goods by sales representatives. Interesting is the relatively low importance of collaborative services. The results of the research expand the knowledge of both supply chain management and retail management, while allowing food product manufacturers to improve the supply of services to distribution intermediaries. Logistics services; distribution; distribution intermediaries; foods.