Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Web-based CSR communication in post-communist countries
Autoři: Tetřevová Liběna | Paták Michal | Kyrylenko Iryna
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Applied Economics Letters
Strana od-do: 866-871
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze CSR web komunikování v postkomunistických zemích V tomto výzkumu zkoumáme úroveň CSR web komunikování ve vybraných postkomunistických zemích. Naším cílem bylo identifikovat, analyzovat a zhodnotit rozsah CSR web komunikování a strukturu komunikovaných CSR aktivit TOP 100 firem sídlících v České republice a Ukrajině. Na základě obsahové analýzy webových stránek 100 nejvýznamnějších firem (podle velikosti tržeb) sídlících v každé z těchto zemí můžeme konstatovat, že úroveň jejich CSR web komunikování je srovnatelná. Odpovídá však obecně nízké úrovni CSR komunikování v postkomunistických zemích. Oblíbeným komunikačním kanálem jsou kromě firemních webových stránek také sociální sítě, zejména Facebook. Co se týká rozsahu komunikovaných CSR aktivit, firmy sídlící v České republice komunikují v průměru 19 a firmy sídlící na Ukrajině v průměru 18 ze sledovaných 39 aktivit. V největším rozsahu TOP 100 firmy působící v obou těchto zemích komunikují aktivity ekonomické a environmentální odpovědnosti, naopak v nejmenším rozsahu aktivity etické odpovědnosti. společenská odpovědnost firem; CSR web komunikování; Česká republika; Ukrajina
eng Web-based CSR communication in post-communist countries In this survey, we investigate the level of web-based CSR communication in selected post-communist countries. Our objective was to identify, analyse and evaluate the scope of web-based CSR communication and the structure of CSR activities communicated by the TOP 100 companies based in the Czech Republic and Ukraine. On the basis of content analysis of the websites of the 100 most important companies (according to level of revenue) based in each of these countries, we can state that the level of their web-based CSR communication is comparable. It does however correspond to the generally low level of CSR communication in post-communist countries. Apart from corporate websites, another popular channel of communication is social networks, in particular Facebook. As far as the scope of CSR activities communicated is concerned, companies based in the Czech Republic communicate an average of 19 and companies based in Ukraine communicate an average of 18 of the 39 monitored activities. TOP 100 companies operating in these countries communicate economic and environmental responsibility activities in the greatest scope and on the contrary, ethical responsibility activities the least. corporate social responsibility; CSR web communication; Czech Republic; Ukraine