Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Don't Worry!! Laboratory Safety Is Fun Do, Let's Play a Mobile Game :)
Autoři: Desai Nishaben Padam | Ferjenčík Miloš | Brožek Josef | Jalový Zdeněk | Kubík Jan
Rok: 2019
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Process Safety Spotlights 2019
Název nakladatele: AIChE
Místo vydání: New York
Strana od-do: "144b-1"-"144b-10"
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Bez starostí! Bezpečnost v laboratoři je zábava, zahrajme si na mobilu :) Celkovým cílem tohoto článku je změnit obecný pohled na laboratorní bezpečnost, aby nebyla pokládána za nudnou, ale udělat ji zajímavější používáním mobilních her. Na Ústavu energetických materiálů Fakulty chemicko-technologické Univerzity Pardubice se připravuje jeden typ mobilní seriózní hry (MSG) pro laboratorní bezpečnost. Tato aplikace je zaměřena především na skupinu hráčů, kteří se po určité době cítí vůči laboratorní bezpečnosti buď příliš sebejistí nebo lhostejní. Předpokládá se, že náročná povaha hry učiní učení opravdu zajímavým. Tři různé úrovně hry budou založeny na úrovni obtížnosti s ohledem na bezpečnostní pravidla. Tzn. úroveň jedna je o osobních ochranných prostředcích (PPE), úroveň dva se bude soustředit na jednu z nebezpečných nitračních reakcí, zatímco úroveň tři bude navržena pro podrobné seznámení s bezpečnostními pravidly spojenými s reakcí. Druhá polovina tohoto článku bude argumentovat, proč se konstruktivismus a teorie učení považují za vhodné volby při korelování bezpečnosti s MSG. Vzhledem k tomu, že Kolbova experimentální teorie učení (ELT) nabízí čtyři fáze učení; a) konkrétní zkušenosti b) reflexní pozorování c) abstraktní konceptualizace a d) aktivní experimentování. Což znamená, že žák / hráč by vstoupil z kterékoli fáze učení, aby dokončil proces učení, aby získal znalosti o laboratorní bezpečnosti. Laboratorní bezpečnost; spirální učení; Kolbova teorie experimentálního učení
eng Don't Worry!! Laboratory Safety Is Fun Do, Let's Play a Mobile Game :) The overall aim of this article is to change the general perspective of laboratory safety from being boring to make it more interesting using mobile games. A type of Mobile Serious Game (MSG) is underway of designing for laboratory safety at the Institute of Energetic Materials at the Faculty of Chemical Technology, Pardubice University (CZ). This application is principally aiming a group of players who, after a period of time feel either over confidence or ignorant towards laboratory safety. It is believed that challenging nature of the game would make learning precisely interesting. Three different levels of game would be based on level of difficulty with respect to safety rules. i.e., level one is all about Personal Protective Equipment (PPE), level two would highlight one of the hazardous Nitration reactions, while level three would be designed for detailed learning of safety rules connected with the reaction. Second half of this paper would argue how constructivism and learning theories are believed to be suitable options while correlating safety with MSG. Whereas Kolb’s Experiential Learning Theory (ELT) offers four stages of learning; a) concrete experience b) reflective observation c) Abstract conceptualization and d) active experimentation. Which means a learner/player would enter from any stage of learning cycle to complete learning process to gain knowledge of laboratory safety. Laboratory Safety; Spiral learning; Kolb’s Experiential Learning Theory (ELT)