Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Collaboration between Higher Education Institutions Operating in the Czech Republic and the Non-Academic Sphere
Autoři: Tetřevová Liběna | Vlčková Vladimíra
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: European education
Název nakladatele: Taylor and Francis
Místo vydání: Oslo
Strana od-do: 68-79
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Spolupráce vysokých škol působících v České republice s mimoakademickou sférou Cílem článku bylo analyzovat a zhodnotit význam, rozsah a aplikované formy spolupráce vysokých škol působících v České republice s mimoakademickou sférou. Data byla získána na základě dotazníkového šetření, jehož respondenty byli manažeři vysokých škol (N = 76). Studie ukazuje, že manažeři sledovaných vysokých škol považují spolupráci s mimoakademickou sférou za velmi důležitou. Nejčastěji je vyvíjena ve formě praxí, stáží a exkurzí studentů. Posuzované formy spolupráce jsou rozvíjeny především vysokými školami a fakultami technického, přírodovědného a medicínského zaměření. spolupráce; vysoké školy; mimoakademická sféra; třetí poslání; transfer znalostí
eng Collaboration between Higher Education Institutions Operating in the Czech Republic and the Non-Academic Sphere The aim of the paper was to analyze and evaluate the importance, scope, and applied forms of collaboration between higher education institutions (HEIs) operating in the Czech Republic and the nonacademic sphere. Data was obtained through questionnaire survey with competent managers of HEls (N = 76). The study shows that the managers of the monitored HEls consider collaboration with the nonacademic sphere to be very important. Most often it is developed in the form of practical training, internships, and field trips for students. The considered forms of collaboration are developed most by HEls and faculties with technical, natural scientific, and medical specializations. collaboration; higher education institutions; non-academic sphere; third mission; knowledge transfer