Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Perfect Order and Its Components: Application for Deliveries of Fast Moving Consumer Goods to Retail Stores
Autoři: Paták Michal | Branská Lenka | Pecinová Zuzana
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Inžinerine Ekonomika / Engineering Economics
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 233-242
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Perfektní dodávka a její komponenty: Aplikace pro dodávky rychloobrátkového zboží do maloobchodních prodejen Tradičně se při měření logistické výkonnosti využívá koncept perfektní dodávky. Často to však přináší řadu praktických problémů, protože tradiční chápání perfektní dodávky „včas, úplně, bezchybně“ se v současnosti jeví jako překonané. Cílem tohoto článku je přispět k novému pochopení pojmu perfektní dodávka s ohledem na současné změny v podnikatelském prostředí. Na základě primárního výzkumu ve 132 českých maloobchodních prodejnách byly identifikovány klíčové komponenty perfektní dodávky při doplňování rychloobrátkového zboží do maloobchodních prodejen, a to konkrétně spolehlivost, spolupráce, mimořádné přizpůsobení, objednávání a propagace. Následně bylo zjištěno, že existují rozdíly ve vnímané důležitosti identifikovaných komponent v závislosti na typu prodejny. Služby v oblasti propagace a mimořádného přizpůsobení jsou důležitější pro prodejny se spotřební chemií, volba systému objednávání je důležitější pro malé prodejny s potravinami a rozvíjení spolupráce s dodavatelem je důležitější pro řetězcové prodejny. Revidovaná definice perfektní dodávky umožňuje lépe pochopit potřeby zákazníků, a tím přispět k vyšší výkonnosti dodavatelských řetězců, a to zejména řetězců s rychloobrátkovým zbožím. rychloobrátkové zboží; logistická výkonnost; logistické služby; vyřízení objednávky; perfektní dodávka; maloobchod
eng Perfect Order and Its Components: Application for Deliveries of Fast Moving Consumer Goods to Retail Stores The perfect order concept is traditionally used to measure logistics performance. However, this often brings a wide range of practical problems with it because the conventional assessment of the perfect order from the perspective of the "in-time, in-full and error-free" trinity is no longer viable today. This paper aims to create a novel understanding of the perfect order concept with respect to recent changes in business environment. Based on the primary survey in 132 Czech retail stores, the authors identified the key components that constitute a perfect order fulfilment of fast moving consumer goods to retail stores, namely reliability, collaboration, exfra adaptation, ordering, and promotion. Subsequently, it was found that there are differences in the importance of the identified components depending on the retail store type. Promotion and exfra adaptation services are more important for stores with consumer chemicals, methods of ordering are more important for small stores or stores with food products and collaboration activities are more important for retail chain stores. The revised definition of the perfect order supports better understanding the customer needs and, thus, could contribute to supply chain performance, especially in the supply chains with fast moving consumer goods. Fast Moving Consumer Goods; Logistics Performance; Logistics Service; Order Fulfilment; Perfect Order; Retail