Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Analysis and assessment of the achieved level of servitization in the selected chemical company - Case study
Autoři: Vlčková Vladimíra | Podškubková Lucie
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice, Series A, Faculty of Chemical Technology
Strana od-do: 279-289
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analýza a zhodnocení dosažené úrovně servitizace ve vybrané chemické společnosti - Případová studie Výrobní společnosti na trhu B2B se v dnešní době stále více zaměřují na servitizaci. Celosvětově k tomu již přistoupilo 38% výrobních společností. Zaměření na servitizaci může být pro výrobní společnosti výhodné, protože oblast služeb je výnosnější než oblast produktů a poskytuje více příležitostí k růstu. Služby se také stávají nástrojem usnadňujícím prodej produktů, zvyšující loajalitu zákazníků a umožňující společnostem reagovat na rostoucí požadavky zákazníků. Navíc pro chemické společnosti v České republice představuje servitizace novou příležitost, jak získat konkurenční výhodu; zejména vůči konkurentům z regionu jihovýchodní Asie. Proto si tento příspěvek nejprve klade za cíl posoudit na základě rešerše literatury možnosti a koncepty nových obchodních modelů zaměřených na služby v chemickém průmyslu. Poté na základě případové studie demonstrovat současný koncept servitizace uplatňovaný vybranou chemickou společností, vnímání jeho důležitosti a potenciálu do budoucna pracovníky obchodního oddělení. Služby; Servitizace; Společnost chemického průmyslu; Obchodní oddělení
eng Analysis and assessment of the achieved level of servitization in the selected chemical company - Case study Manufacturing companies on the B2B market are nowadays focussing more and more on servitization. Globally, 38 % of manufacturing companies have already approached it. Focusing on servitization may be advantageous for manufacturing companies because the area of services is more profitable than the area of products, and it provides more opportunities for growth. Services are also becoming a tool-facilitating sale of products, increasing the customer loyalty, and allowing companies to respond to the growing customer demands. In addition, for chemical companies in the Czech Republic, servitization represents a new opportunity of how to generate a competitive advantage; particularly, towards competitors from the South-East Asia region. Therefore, this paper first aims to assess, based on the literature search, the possibilities and concepts of new service-oriented business models in the chemical industry. Then, based on a case study, it is going to demonstrate the current servitization concept applied by a selected chemical company, perception of its importance, and potential for the future by the sales department staff. Services; Servitization; Company of chemical industry; Sales department