Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

IMPACTS OF HORIZONTAL INTEGRATION ON CZECH RETAIL STORES WITH FAST-MOVING GOODS
Autoři: Paták Michal | Branská Lenka | Pecinová Zuzana
Rok: 2019
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta academica karviniensia
Strana od-do: 51-59
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Dopady horizontální integrace na české maloobchodní prodejny s rychloobrátkovým zbožím. Horizontální integrace představuje v současnosti možnost, jak zvýšit výkonnost organizací. Je možná u různých subjektů, typická je pro maloobchodní prodejny a firmy, které poskytují logistické služby za úplatu. Odborná literatura se zabývá výhodami horizontální integrace a bariérami při implementaci. Prozatím se však nevěnuje výsledkům horizontální integrace, tzn. vnímání jejich výhod a nevýhod po ukončení integračního procesu. Článek rozšiřuje teoretické poznání právě v oblasti nevýhod realizované horizontální integrace. Přináší výsledky primárního kvantitativního výzkumu realizovaného ve 142 maloobchodních prodejnách. Manažeři integrovaných prodejen za největší nevýhody považují omezený vliv na druh a šíři prodávaného sortimentu i na stanovení cen a marží a nutnost dodržovat jednotný vizuální styl prodejny. Manažeři nezávislých prodejen nevnímají problém s omezováním vlivu na druh a šíři prodávaného sortimentu tak výrazně, naopak mnohem výrazněji než manažeři integrovaných prodejen vnímají jako nevýhodu nižší kvalitu dodávaného zboží, omezený vliv na rozdělování vytvořených finančních zdrojů a zkreslení tržních informací. dodavatelský řetězec; maloobchod; horizontální integrace; rychloobrátkové zboží;
eng IMPACTS OF HORIZONTAL INTEGRATION ON CZECH RETAIL STORES WITH FAST-MOVING GOODS Horizontal integration is currently an opportunity to increase the performance of organizations. While being possible with various entities, it is typical for retail stores and companies that provide paid logistics services. The literature deals with the benefits of horizontal integration and barriers to implementation. So far, however, it has not addressed the results of horizontal integration, i.e. perception of their advantages and disadvantages after the integration process. The paper expands the theoretical knowledge in the field of disadvantages of implemented horizontal integration. It presents the results of primary quantitative research carried out in 142 retail stores. Managers of integrated stores consider the limited influence on the type and breadth of the assortment sold as well as on the setting of prices and margins and the need to adhere to a uniform visual style of the store to be the biggest disadvantages. Managers of independent stores do not perceive the problem of limiting the influence on the type and breadth of the assortment sold so significantly, but much more significantly than managers of integrated stores they see the disadvantage in the lower quality of delivered goods, limited influence on distribution of created financial resources and distortion of market information. supply chain management; retail; horizontal integration; fast-moving consumer goods;