Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

KRITÉRIA HODNOCENÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ V OČÍCH ZÁKAZNÍKŮ
Autoři: Jelínková Martina | Vancová Adéla
Rok: 2020
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Chemické listy
Strana od-do: 559-564
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze KRITÉRIA HODNOCENÍ REPUTACE CHEMICKÝCH PRŮMYSLOVÝCH PODNIKŮ V OČÍCH ZÁKAZNÍKŮ Článek je zaměřen na problematiku budování a měření reputace průmyslových podniků, a to specificky v očích jejich zákazníků. Je naznačeno, že problematika reputace podniku je velmi široké a dosud ne zcela teoreticky podchycené téma. Jsou představeny současné metody a techniky měření a hodnocení reputace podniků. Dané metody jsou podrobeny kritické analýze, ze které jasně vyplývá, že zatím neexistuje jednotná všeobecně uznávaná metoda pro hodnocení reputace podniků. Na základě studia literatury i vlastních výzkumů jsme přesvědčeni, že je třeba sledovat reputaci zvlášť pro různé skupiny stakeholderů s využitím specifických indikátorů reputace. Proto doporučujeme seznam kritérií vhodných pro sledování, hodnocení, ale i budování reputace průmyslových podniků specificky v očích zákazníků. Náš návrh jsme podložili výzkumem v chemických průmyslových podnicích. Věříme, že námi navržená kritéria jsou využitelná pro sledování i budování reputace podniku vůči zákazníkům, jak v chemických podnicích, tak s drobnými úpravami i v jiných průmyslových odvětvích. reputace podniku; měření reputace podniku; chemické průmyslové podniky; reputace u zákazníků
eng Criteria for Assessing the Reputation of Chemical Companies in the Eyes of Customers The paper focuses on the issue of building and measuring the reputation of industrial companies, specifically in the eyes of their customers. It is suggested that the issue of corporate reputation is a very broad and not yet theoretically covered topic. Current methods and techniques to measure and assess corporate reputation are presented. These methods are subject to critical analysis, which clearly shows that there has been no generally accepted method for assessing corporate reputation. Based on the study of literature and our own research, we are convinced that it is necessary to monitor reputation separately for different stakeholder groups using specific reputation indicators. That is why we recommend a list of criteria suitable for monitoring, assessing but also for building a reputation of industrial companies specifically in the eyes of customers. We supported our proposal with research in chemical industry. We believe that the criteria we propose can be used to monitor and build the reputation of companies in relation to customers, both in chemical companies and, with minor modifications, in other industries. company reputation; reputation measurement; chemical industrial enterprises; customer reputation; perception of reputation by customers