Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Postoje zákazníků ke komunikování společensky odpovědných aktivit cukrovary
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Listy cukrovarnické a řepařské
Název nakladatele: Výzkumný ústav cukrovarnický
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 335-338
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Postoje zákazníků ke komunikování společensky odpovědných aktivit cukrovary Cílem šetření bylo zjistit, zda zákazníci v České republice disponují dostatkem informací o společensky odpovědných aktivitách producentů cukru, případně, co považují za příčinu nedostatečného množství těchto informací. Současně bylo cílem zjistit, o jaké informace mají zákazníci zájem a jaké komunikační kanály preferují pro získání těchto informací. Primární data byla získána na základě dotazníkového šetření (N = 332). Zpracována byla s využitím nástrojů deskriptivní statistiky. Z provedeného šetření vyplývá negativní fakt, že 90 % respondentů není dostatečně informováno o společensky odpovědném chování cukrovarů. Tyto informace jsou přitom zajímavé pro 62 % respondentů. Respondenti projevili největší zájem o informace o péči o kvalitu a zdravotní nezávadnost výrobků (99 %) a o informace o odpovědnosti cukrovarů vůči životnímu prostředí (93 %). Mezi TOP3 preferované komunikační kanály pro informace o společenské odpovědnosti zařadili obal výrobku, firemní webové stránky a tzv. word of mouth, neboli informace od přátel a známých. Z šetření dále vyplývá, že 88 % respondentů by dalo přednost nákupu produktu od společensky odpovědného cukrovaru, pokud by jeho ceny byly srovnatelné s cenami méně společensky odpovědných cukrovarů. 63 % respondentů by si pak bylo ochotno připlatit za nákup produktu od společensky odpovědného cukrovaru. producenti cukru; společenská odpovědnost firem; CSR komunikování; komunikační kanály; postoje zákazníků
eng Customer Attitudes towards Communication of the Socially Responsible Activities of Sugar Factories The aim of the survey was to ascertain whether customers in the Czech Republic have sufficient information about the socially responsible activities of sugar producers, or as the case may be, what they regard to be the cause of there being an insufficient amount of such information. The aim was also to ascertain which information customers are interested in and which communication channels they prefer using in order to obtain this information. Primary data was obtained on the basis of a questionnaire survey (N = 332). This was processed using descriptive statistics tools. The survey which was performed shows the negative fact that 90% of respondents are not sufficiently informed about the socially responsible behaviour of sugar factories. This information is however of interest to 62% of respondents. Respondents expressed the greatest interest in care for the quality and safety of products (99%) and in information about the social responsibility of sugar factories as regards the environment (93%). The TOP 3 preferred communication channels for provision of information about social responsibility included product packaging, corporate websites and so-called word of mouth. The survey also shows that 88% of respondents would prefer to buy a product from a socially responsible sugar factory if its prices were comparable with the prices of less socially responsible sugar factories. 63% of respondents would then be willing to pay extra to buy a product from a socially responsible sugar factory. sugar producers; corporate social responsibility; CSR communication; communication channels; customer attitude