Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Higher Education Practices for Social Innovation and Sustainable Development
Autoři: Dryjanska Laura | Košťálová Jana | Vidović Davorka
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Social Innovation in Higher Education : Landscape, practices, and Opportunities
Název nakladatele: Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání: Cham
Strana od-do: 107-128
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vysokoškolské postupy pro sociální inovace a udržitelný rozvoj Sociální inovace a udržitelný rozvoj by měly představovat vzdělávací cíle ve vysokoškolském vzdělávání napříč obory a zároveň podporovat spolupráci mezi budoucími odborníky. Teoretický rámec multidisciplinární teorie sociálních reprezentací aplikuje tréninkový model vědce-praxe-advokáta na vzdělávání zaměřené na sociální inovace. Příspěvek se zabývá udržitelným rozvojem ve světle cílů udržitelného rozvoje Organizace spojených národů (SDGs). Tato kapitola pojednává o některých postupech vysokoškolského vzdělávání ze dvou různých zemí a oborů studia. V České republice inovativní způsoby zapojení studentů do praktické praxe spočívají v účasti na existujících komunitních projektech, tvorbě veřejně prezentovaného obsahu nebo zapojení do reálných situací. Tyto praktiky a příklady aktivit vedou ke zvýšené občanské angažovanosti a odpovědnosti; a udržitelný přístup studentů. V Chorvatsku inovativní interaktivní postupy zahrnují venkovská pop-up centra a projekty akčního výzkumu. Byly použity ve veřejných i soukromých vysokoškolských institucích, aby podpořily zapojení studentů a kritické myšlení. Vědec-praktik-advokát; Sociální reprezentace; Cíle udržitelného rozvoje; Multidisciplinární spolupráce
eng Higher Education Practices for Social Innovation and Sustainable Development Social innovation and sustainable development should constitute learning objectives in higher education across disciplines, while encouraging collaboration among future professionals. The theoretical framework of the multidisciplinary theory of social representations applies the training model of scientist-practitioner-advocate to education aimed at social innovation. The contribution considers sustainable development in the light of the United Nations’ Sustainable Development Goals (SDGs). This chapter discusses some higher education practices from two different countries and fields of study. In the Czech Republic, innovative ways of involving students in practical work experience consist of participation in existing community projects, creation of publicly presented content or involvement in real-life situations. These practices and examples of activities lead towards enhanced civic engagement and responsibility; and a sustainable approach of students. In Croatia, innovative interactive practices include rural pop-up hubs and action research projects. They have been applied in both public and private higher education institutions to boost students’ engagement and critical thinking. Scientist-practitioner-advocate; Social representations; Sustainable development goals; Multidisciplinary collaboration