Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Inovace studijních programů „Ekonomika a management podniků chemického průmyslu“ vyučovaných na Univerzitě Pardubice
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: MANEKO: Manažment a ekonomika podniku: Journal of Corporate Management and Economics
Strana od-do: 65-69
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace studijních programů „Ekonomika a management podniků chemického průmyslu“ vyučovaných na Univerzitě Pardubice Změny ve všech oblastech života a turbulentní vývoj v podnikatelském prostředí vyvolávají nutnost trvalých transformací studijních programů vyučovaných v univerzitním prostředí. K inovacím dochází také u studijních programů Ekonomika a management chemického průmyslu vyučovaných na Fakultě chemicko-technologické, Univerzity Pardubice. Článek uvádí zdroje invencí pro dané inovace. Těmi jsou aktivní kontakty s podnikovou praxí, výzkumná činnost garantů programů i předmětů a spolupráce s vysokými školami doma i v zahraničí. Následně článek představuje inovace obsahové a inovace formy výuky. Obsahové inovace programu udržují interdisciplinaritu při vzdělávání při současném zvyšování kompetencí studentů k budování udržitelnosti na podnikové úrovni. Inovace formy vzdělávání podporují cíle obsahových inovací, a navíc zvyšují zejména informační a jazykové dovednosti studentů. univerzita, vzdělávání, vzdělávací proces, ekonomika a management, chemický průmysl
eng Innovation of Study Programs „Economics and Management of Companies of the Chemical Industry“ Taught at the University of Pardubice Changes in all areas of life and turbulent business environment necessitate continuous transformations of study programs taught at universities. Innovations are also taking place in the study programs “Economics and Management of the Chemical Industry” taught at the Faculty of Chemical Technology, University of Pardubice. The article lists the sources of inventions for the given innovations. These are active contacts with corporate practice, research activities of program and subject guarantors, and cooperation with universities at home and abroad. Subsequently, it deals with innovations in content and innovations in the form of teaching. The program's content innovations maintain interdisciplinarity in education while increasing students' competencies to build sustainability at the corporate level. Innovations in the form of education support the goals of content innovations and, in addition, increase especially the information and language skills of students. university, education, educational process, economy and management, chemical industry