Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Unlocking the Power of Corporate Social Responsibility Communication in the Online Sphere: A Systematic Exploration
Rok: 2024
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sustainability
Strana od-do: 2296
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Uvolnění síly komunikace v oblasti společenské odpovědnosti firem v online sféře: Systematický průzkum Společensky odpovědné chování se vyvíjí v důsledku měnícího se ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí. To vede k rostoucímu zájmu o online sdílení aktivit společenské odpovědnosti firem, známé jako webová komunikace CSR (corporate social responsibility). Neexistuje však komplexní studie, která by poskytla úplnou syntézu znalostí v této oblasti a nastínila trendy výzkumu, existující mezery a budoucí směry. Prostřednictvím systematického přehledu 141 článků publikovaných v letech 2006 až 2023 byla identifikována čtyři hlavní výzkumná témata: (1) motivy CSR webové komunikace, (2) hodnocení úrovně CSR webové komunikace, (3) role zúčastněných stran v procesu CSR webové komunikace, (4) CSR webová komunikační strategie. Budoucí výzkum by se měl zaměřit zejména na pochopení toho, co stakeholdeři požadují v CSR webové komunikaci, na vyhodnocení toho, jak vnímají její hodnotu a přínosy, a na zkoumání vztahu mezi CSR webovou komunikací a ekonomickou výkonností firem. společenská odpovědnost firem; firemní webové stránky; webová komunikace; literární rešerše
eng Unlocking the Power of Corporate Social Responsibility Communication in the Online Sphere: A Systematic Exploration Socially responsible behavior is evolving due to changing economic, social, and environmental landscapes. This has led to a growing interest in sharing corporate social responsibility activities online, known as CSR (corporate social responsibility) web communication. However, there hasn't been a comprehensive study that has provided a complete synthesis of knowledge in this field, outlining research trends, existing gaps, and future directions. Through a systematic review of 141 articles published between from 2006 to 2023, four core research themes were identified: (1) Mo-tives behind CSR web communication, (2) Evaluation of the level of CSR web communication, (3) The role of stakeholders in the process of CSR web communication, (4) CSR web communication strategy. The scattered research highlights the need for more focused investigation. In particular, future research should focus on understanding what stakeholders require in CSR web commu-nication, evaluating how they perceive its value and benefits, and investigating the relationship between CSR web communication and a company's economic performance. corporate social responsibility; corporate websites; web communication; literature review