Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Possibilities of Using the Optimum Concept of Individual Customer Service System
Autoři: Pecinová Zuzana | Branská Lenka
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Economics and Management
Název nakladatele: Kaunas University of Technology
Místo vydání: Kaunas
Strana od-do: 292-298
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti využití systému pro výběr optimální koncepce obsluhy individuálních zákazníků Nutná individualizace přístupu k zákazníkům jako důsledek stále se zvyšujícího konkurenčního tlaku a s ní spojené významné dopady na ekonomiku podniku, vedou více než kdy v minulosti k potřebě měřit, do jaké miry je zvolená strategie obsluhy zákazníků naplňována v podnikových procesech a jak ovlivňuje postavení podniku na trhu a jeho finanční výsledky. V příspěvku je na konkrétním příkladu demonstrováno použití systému pro výběr optimální koncepce obsluhy zákazníků na principu rovnováhy hodnoty pro zákazníka a hodnoty zákazníka pro podnik. Navržený provázaný systém respektuje soudobé přístupy k managementu podniku a pro měření dopadů zvolené strategie obsluhy jednotlivých zákazníků na celkovou výkonnost podniku využívá provázanou soustavu jak procesních, tak tržních a finančních měřítek.
eng The Possibilities of Using the Optimum Concept of Individual Customer Service System Current market environment brings companies opportunities as well as threats. The competition has increased together with the pressure for the constant improvements in meeting customer demands. The necessary individualisation of the approach to customers as a result of the constantly increasing competition and related influence on the company economy lead more than ever to the necessity to measure to what extent the chosen customer service strategy is fulfilled in the company processes and how it influences the company?s position on the market as well as its financial results. However, for the company to set up an adequate customer service strategy, a certain system is needed to predict the economic effects (i.e. the total economic effect) of each service strategy. After the implementation of the strategy it also enables to capture the given economic effect. The paper presents a specific example of using the system for selecting the optimum concept of customer service strategy on the basis of the balance between the value for the customer and customer value for the company. The suggested interconnected system respects current approaches to business management and for measuring the impact of the selected individual customer service strategy on the overall company performance and utilises an interconnected set of process as well as market and financial aspects. CRM;Customer value;Customer service strategy;Value-creating process