Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Customer Identification and Analysis in Differentiated CRM in the Czech Industrial Companies.
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Towards Knowledge-Based Economy and Enterprise Management: Diagnostics, Strategy, Effectiveness
Název nakladatele: Riga Technical University
Místo vydání: Riga
Strana od-do: CD ROM
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Identifikace a analýza zákazníků v rámci diferencovaného CRM v českých průmyslových podnicích Článek se zabývá problematikou identifikace a analýzy zákazníků, jenž jsou základem pro úspěšnou implementaci diferencovaného CRM. Jsou zde představeny základní teoretické principy identifikace a analýzy zákazníků a posléze jsou nastíněny výsledky výzkumu provedeného na naší katedře, který se zaměřoval na odhalení hlavních problematických oblastí při praktické aplikaci procesů identifikace a analýzy zákazníků v rámci diferencovaného CRM u průmyslových podniků v České republice. CRM; identifikace zákazníků; analýza zákazníků; průmyslové podniky; Česká republika
eng Customer Identification and Analysis in Differentiated CRM in the Czech Industrial Companies. Building relationships with customers becomes necessity in the present markets. Companies have to apply a complex process of differentiated Customer relationship management (CRM). Based on different analysis, the system of differentiated Customer relationship management enables to determine the best strategies and their effective implementation that company should apply for particulars customers groups. This paper deals with customers? identification and analysis problem as bases for successful differentiated Customer relationship management implementation. There are sketched the basic theoretical principles for management of customers? identification and analysis. We show and discuss some results of our research that has been oriented to main problematical areas solved by industrial companies during practice application customers? identification and analysis in differentiated CRM process in the Czech Republic. CRM; Identification of Customers; Customer Analysis; Industrial Companies; Czech Republic