Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.
Autoři: Vlčková Vladimíra | Branská Lenka
Rok: 2007
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Logistic-marketing Aspects of the Enterprise Management
Název nakladatele: Sekcja Wydawnictw Wydzialu Zarzadzania Politechniki Czestochowskiej
Místo vydání: Czestochowa, Polsko
Strana od-do: 276-285
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Quick Response a CPFR jako nástroje diferencovaného řízení vztahů se zákazníky V současném velmi konkurenčním prostředí je pro podniky čím dál obtížnější uspět . Z tohoto důvody začaly podniky místo koncepce masového marketingu prosazovat strategii diferncovaného CRM na základě hodnoty zákazníka. Implementace strategie CRM znamená, že musí být změměn způsob řízení nejen marketingu a prodejních procesů, ale všechny podnikové procesy včetně logistických. Je nezbytné zabezpečit, aby hodnotu získaly obě strany (zákazník a firma). QR a CPFR jsou příklady vhodných metod, které podporují zvyšování hodnoty zákazníka. Tyto metody mají hodně společného, avšak v konečném efektu je třeba považovat QR za širší. V první části příspěvku jsou uvedeny principy obou metod. V další části pak jednotlivé kroky CPFR implementace a jejich obsah. Autorky zdůrazňují fakt, že forma a těsnost spolupráce v dodavatelském řetězci závisí na hodnotě zákazníka pro podnik. V závěru příspěvku jsou zmíněny možnosti měření výkonnosti logistických činností. diferencované CRM, Supply Chain Management, Quick Response, CPFR, měření výkonnosti logistických činností
eng Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management. It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conception of mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm) obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the term Quick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with their value to the company, CPFR method loads this basic idea in the field of management of logistic processes within the company. Principles of both these methods are stated in the first part of this paper. Next part deals with individual steps of CPFR implementation and their content. Authors refer to fact that tightness of collaboration in supply chain and form of resulting system depends on customer value to the company. This supply chain management must affect a firm logistic performance. Various forms of logistic performance measurement which can be used are mentioned at the close of the paper. differentiated Customer Relationship Management, Supply Chain Management, Quick Response, Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR), logistic performance measurement