Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Range of Services in the B2B Market with Products of the Chemical Industry
Autoři: Vlčková Vladimíra | Lošťáková Hana
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 5th International Conference on Chemical Technology
Název nakladatele: Česká společnost průmyslové chemie
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 185-190
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sortiment služeb na B2B trhu s produkty chemického průmyslu Služby zákazníkům se stávají důležitým základem pro strategickou diferenciaci nabídky, mají významnou úlohu při vytváření a udržování spokojenosti a loajality zákazníků. Služby zákazníkům se tak stávají jednou z rozhodujících oblastí získání konkurenčních výhod. Dostatečný sortiment a kvalita služeb, kastomizovaných podle potřeb a požadavků zákazníků, je proto kritickým faktorem úspěchu firmy na trhu. Sortiment služeb na B2B je však do značné míry specifický a odlišný od sortimentu na B2C trhu. Liší se i v rámci různých odvětví a oborů podnikání, operujících na B2B trhu, avšak v odborné literatuře není této problematice věnována patřičná pozornost. Proto je cílem článku specifikovat sortiment služeb na B2B trhu chemických produktů. K naplnění cíle jsou v článku, na základě cílené rešerše, vymezeny služby na B2B trhu a prezentovány výsledky primárního kvalitativního výzkumu. Výzkum byl realizován metodou osobního dotazování ve vybraném oboru podnikání chemického podniku se zaměřením na studium sortimentu poskytovaných služeb zákazníkům a jeho vlivu na zvyšování hodnoty pro zákazníka a konkurenceschopnosti podniku. Služby zákazníkům; sortiment služeb; B2B trh; chemický průmysl
eng The Range of Services in the B2B Market with Products of the Chemical Industry Customer services are becoming the important basis for strategic differentiation of offerings, and they play a significant part in creation and maintenance of customer satisfaction and loyalty. Customer services are thus becoming one of the deciding areas of acquiring competitive advantages. Therefore, a sufficient range and quality of customized services is a critical factor of the corporate success in the market. However, the range of services in the B2B market is, to a large extent, specific and different from the range of services provided in the B2C market. It also differs within different industries and business areas operating in the B2B market. However, the professional literature does not pay due attention to this area. And this is why this paper aims to specify the range of services in the chemical B2B market. To meet the above target, the paper defines, based on the directed research, the services provided in the B2B market and presents the outcomes of a primary qualitative research. The research was conducted using the method of personal questioning in the selected area of business of a chemical company, focussing on exploration of the range of customer services and its influence on an increase in the customer value and the company’s competitiveness. Customer services; range of services; B2B market; chemical industry