Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

PREFERENCE LOGISTICKÝCH SLUŽEB V DODAVATELSKÝCH SYSTÉMECH S RYCHLOOBRÁTKOVÝMI PRODUKTY
Autoři: Branská Lenka | Paták Michal | Pecinová Zuzana
Rok: 2019
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze PREFERENCE LOGISTICKÝCH SLUŽEB V DODAVATELSKÝCH SYSTÉMECH S RYCHLOOBRÁTKOVÝMI PRODUKTY Monografie se zabývá problematikou poskytování logistických služeb v dodavatelských systémech s rychloobrátkovými produkty. Jejím cílem bylo zhodnotit míru prosazení moderních trendů do požadavků českých odběratelů na typ poskytovaných služeb a jejich postoje k důležitosti spolupráce s dodavatelem při plánování a realizaci hmotných toků. Východiskem pro naplnění uvedeného cíle bylo vymezení pojmu logistické služby a sekundární analýza výsledků z předchozích výzkumů v oblasti důležitosti logistických služeb. Současně byly specifikovány nové trendy v řízení dodavatelských systémů. Jako hlavní trend byl identifikován rozvoj spolupráce s partnery v systému, která přispívá k implementaci moderních logistických technologií a principů environmentálního managementu. Jejich aplikace umožňuje razantně zvýšit logistickou výkonnost dodavatelských systémů. Míra prosazení moderních trendů byla posuzována na základě primárních výzkumů preferencí logistických služeb u 100 potravinářských podniků a 138 maloobchodních prodejen s rychloobrátkovým zbožím. Získaná data byla zpracována standardními statistickými metodami pro explorační a inferenční analýzu. Bylo zjištěno, že jako mnohem důležitější jsou vnímány služby poskytované při tradičních transakčních vztazích než služby vyžadující spolupráci. Nejžádanější je zajištění spolehlivé (úplné, bezchybné a včasné) dodávky, následované dobou vyřízení objednávky, a nakonec flexibilitou dodavatele při požadavcích na změnu v termínu dodání a v objednaném množství. V portfoliu služeb vyžadujících spolupráci byly zjištěny výrazné rozdíly v preferencích zákazníků. Z jejich analýzy vyplývá, že největší příležitost pro prosazení nových trendů je v případě dodávek do maloobchodních prodejen. Na základě explorační faktorové analýzy byly vymezeny tři základní oblasti spolupráce při plánování a realizaci hmotných toků – oblast výměny dat a informací, oblast řízení dopředných toků a oblast řízení zpětných toků. Potřeba zákazníků spolupracovat s dodavat Logistické služby; dodavatelský řetězec; rychloobrátkové produkty
eng Preferences of logistics services in supply chains with fast moving consumer goods The monograph deals with the provision of logistics services in supply chains with fast moving consumer goods (FMCG). Its aim was to assess the degree of implementation of modern trends in the requirements of Czech customers regarding the type of services provided and their attitudes to the importance of cooperation with the supplier in the planning and implementation of material flows. The starting point for achieving the aim was the definition of the concept of logistics service and the secondary analysis of results from the previous research in the area of the importance of logistics services. At the same time, new trends in supply chain management were specified. The development of cooperation with partners in the chain, which contributes to the implementation of modern logistics technologies and environmental management principles, has been identified as the main trend. Their application makes it possible to significantly increase the logistic performance of supply chains. The degree of implementation of modern trends was assessed based on primary surveys of logistics service preferences in 100 food businesses and 138 FMCG retail stores. The data obtained were processed by standard statistical methods for exploratory and inference analysis. It has been found that the services provided in traditional transactional relationships are perceived as more important than those requiring cooperation. The greatest demand is for a reliable (in-full, error-free, on-time) delivery, followed by the lead time and, finally, by the supplier's flexibility to change the delivery date and quantity ordered. Significant differences in customer preferences have been found in the portfolio of services requiring cooperation. Their analysis shows that the biggest opportunity to implement new trends is in the case of deliveries to retail stores. Based on the exploratory factor analysis, three fundamental areas of cooperation in the planning and implementation of material flows have been Logistics services; supply chain; fast moving consumer goods