Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic
Rok: 2020
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Hradec Economic Days. Vol. 10. Part 1
Název nakladatele: Univerzita Hradec Králové
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 304-312
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výzkum dílčích problémů při budování image značek ve vybraných malých a středních podnicích chemického průmyslu v ČR I když význam značek na současných B2C i B2B trzích neustále roste, problematika řízení a budování image značek v malých a středních podnicích není důsledně zmapována. Tyto typy podniků se při své snaze o prosazování svých značek potýkají se specifickými problémy, které je potřeba více poznat a hlouběji analyzovat. Primární kvalitativní výzkum byl realizován formou hloubkových řízených rozhovorů s manažery tří oborů podnikání zabývajícími se zpracováním a výrobou chemických produktů v rámci tří různých českých firem. Cílem výzkumu bylo ve vybraných firmách analyzovat současnou situaci z hlediska vytváření a používání značek, vnímání hodnoty a významu značek a také způsobů vytváření žádaného positioningu a image značek. Výzkum umožnil odhalit několik obecných problematických oblastí při řízení značek, jejichž řešení by zřejmě umožnilo zlepšit image značek, jak ve sledovaných podnicích, tak v obdobných malých a středních podnicích. branding; image značek; chemický průmysl; malé a střední podniky
eng Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic While the importance of brands in the current B2C and B2B markets continues to grow, the issue of brand management and brand image building in small and medium-sized enterprises has not been consistently mapped. These types of businesses are faced with specific problems in their efforts to promote their brands, which need to be better understood and analysed. The primary qualitative research was carried out in the form of in-depth structured interviews with managers of three lines of business dealing with the processing and production of chemical products within three different Czech companies. The aim of the research was to analyse the current situation in selected companies in terms of creating and using brands, perception of the value and importance of brands as well as ways of creating the desired brand positioning and image. The research has made it possible to identify several general problem areas in brand management, the solution of which would probably make it possible to improve the brand image, both in the enterprises under review and in similar small and medium-sized enterprises. branding; brand image; chemical industry; small and medium-sized enterprises (SMEs)