Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Sharing Economy and Corporate Social Responsibility: Systematic Literature Review
Rok: 2022
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Business and management 2022
Název nakladatele: VGTU Publishing House Technika
Místo vydání: Vilnius
Strana od-do: 242-250
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Sdílená ekonomika a společenská odpovědnost firem: Systematická rešerše Významnými fenomény dnešního podnikatelského světa jsou model sdílené ekonomiky a koncept společenské odpovědnosti firem (CSR). Cílem článku je charakterizovat současný stav poznání kontextu sdílené ekonomiky a CSR, identifikovat výzkumné mezery a navrhnout možné směry budoucích výzkumů v této oblasti. S využití systematické literární rešerše byly analyzovány studie vydané na toto téma v publikacích indexovaných v databázích Web of Science a Scopus. S ohledem na skutečnost, že toto téma zatím stojí mimo hlavní proud zkoumání, bylo předmětem analýzy pouze 20 publikací vydaných v letech 2017-2021. Z provedené analýzy vyplývá, že kontext sdílené ekonomiky a konceptu CSR je vědci zkoumán jednak v obecném kontextu, jednak z pohledu platforem sdílené ekonomiky. Existují však významné výzkumné mezery ve zkoumání kontextu těchto dvou fenoménů, které by mohly být zaplněny díky zkoumání v oblastech, které jsou v článku specifikovány. sdílená ekonomika; kolaborativní ekonomika; kolaborativní spotřeba; společenská odpovědnost firem; CSR; systematická rešerše
eng Sharing Economy and Corporate Social Responsibility: Systematic Literature Review The sharing economy model and the concept of corporate social responsibility (CSR) represent important phenomena in the world of business today. The aim of this article is to characterise the current state of knowledge of the context of the sharing economy and CSR, to identify research gaps and to suggest possible directions for future research in this area. Using a standalone literature review, analysis was performed of studies published on this topic in publications indexed in the Web of Science and Scopus databases. In view of the fact that this topic is not yet part of mainstream research, only 20 publications published between 2017 and 2021 were analysed. The analysis performed shows that the context of the sharing economy and the concept of CSR is being investigated by researchers both in a general context and from the per-spective of sharing economy platforms. However, significant research gaps exist in the investigation of the context of these two phenomena, which could be filled by investigation in the areas specified in the article. sharing economy; collaborative economy; collaborative consumption; corporate social responsibility; CSR; systematic review